Påsk..

Nu har det vart påsk och då träffar man familj mm och då kommer dom jobbiga frågorna
När ska ni skaffa barn? Är det inte dags snart? Vi väntar på att det ska bli till ökning i familjen!

Det blir att man får skoja bort det eller säga att det inte passar just nu med ett barn.
Ibland har jag bara så god lust att berätta hur det ligger till men jag är inte redo för det eftersom jag fortfarande inte rikitgt har fattat.  Jag vill inte rikitgt inse att jag har svårt att bli gravid samtidigt som jag i vissa stunder gör det och då bryter man ju ihop.

Jag står i kö till IVF ätit 10 kurer med pergotime vi har försökt ganska exakt ett år nu på rikitgt med ägglossning varför har man så svårt att inse?



Kommentarer
Postat av: M.

Det är svårt att förstå.. Jag har inte heller gjort det, nervositeten och alla tankar bara rusar i huvet nu. Men vi fixar detta! Skönt att du står i kö nu iaf och hoppas det går fort så ni får komma intill snart :) Vi får också skämta bort det, eller säga att klart vi också längtar men det är mycket som måste klaffa. För det stämmer ju, barn är inte ma något man bara skaffar.. Kram!

2012-04-11 @ 19:55:35
URL: http://barnviasahlgrenska.blogg.se/
Postat av: Emilie

Skänker dej en tanke! Och håller tummarna för er!

2012-04-21 @ 22:17:25
URL: http://solbarn.blogg.se/
Postat av: Linda

Mitt råd är: berätta!

Det är för stort att bära själv. När du berättat slipper du gå på tå när ni är ute med andra och du slipper alla klumpiga frågor och missriktade skämt. Det kan finnas personer som efter att du berättat har svårt att prata med dig men du ska inte tänka på dem, tänk på dig själv och det som du och din man går igenom. Du kommer också att märka att vi är otroligt många som sitter i samma båt och att stöd finns på de mest oväntade ställen.

För oss räckte det många år innan vi lyckades men jag var öppen redan från början och det är jag glad för idag. Tror att jag blivit tokig annars...

Försök nästa gång nästa frågan kommer upp! Säg att ni vill jättegärna ha barn, men att det inte är så lätt - det räcker inte bara med vilja. (gäller dig också Emilie!)

Lycka till!

2012-04-26 @ 12:37:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0