Min mage är inte min bästa vän just nu men vad gör det? ;)

Min mage bara bubblar och bubblar och bubblar + att jag är lös i magen! Inte det roligaste när man jobbar och måste akut på toa men sagt ifrån så det är okej! (Än så länge har jag inte behövt)
Haft mycket krångel med magen för några år sedan någon läkare tror jag har IBS någon annan inte men förr hade jag diarre flera gånger i veckan men det senaste 1,5året har det blivit mycket bättre med kost ändring och så men det jag ville komma till va att förr mådde jag jätte dåligt och blev ledsen när det va så nu bryr jag mig inte för jag är ju GRAVID! :) jag står ut med vad som helst bara jag får va gravid och föda mitt eget barn.

Jag har en fundering som jag tänkte att ni kanske har svar på.

- Jag har ju börjat träna och nu när jag väl är gravid ska man fortsätta eller inte? Vad är bäst tror ni? Jag är ingen person som tränat mycket tidigare i livet. Läst massa olika, Jag vill inte förstöra ngt nu!


Kommentarer
Postat av: Helena

Försök hålla igång om du kan/orkar. Så vitt jag förstår finns det bevisade samband mellan träning och en enkel (enklare?) förlossning och det höll igång mig någorlunda under min förra graviditet (och jag hade en enkel förlossning). Denna gång vill jag inte gå upp lika mycket (är också gravid igen efter missfall i somras, bf 4/8) och planerar att hålla igång med min vanliga träning så långt det går och sen får jag väl hitta något annat, t.ex. simning eller yoga. Jag kör styrketräning med fria vikter och min BM hade inget att säga om det sist.

2012-12-09 @ 07:37:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0