Svar på kommentar

Helena: Hej,
Vi har hållt på med IVF i över 1 år nu och vi har valt att inte vara helt öppna med det.
Däremot har vi berättat för våra närmsta vänner och chefen. Det blir svårt i längden att vara borta från jobbet några timmar här och där så jätteskönt att chefen vet om det så att man slipper smyga och hitta på vita lögner.

Däremot har vi valt att inte berätta för familjen, varför vet jag inte för självklart undrar de säkert och av all välvilja men på något sätt så är familjen svårast. Det gäller ju deras framtida barnbarn/ syskonbarn...

Jag tror inte att det finns något rätt svar, gör det som känns rätt och passar bäst för er. Det kan vara ganska skönt att ha någon som vet iaf så att man kan få prata av sig ibland. Personligen tycker jag att det är skönt att ha en tjej att prata om det med, även om min sambo är underbar så är det inte alltid så lätt att diskutera allt med en kille som aldrig haft mens, vet hur det känns med ägglossning osv...

Stort lycka till, det kommer gå jättebra!!

Stora kramar från en av tjejerna där ute som kämpar på...

Svar: Hej!
Tusen tack för ditt inlägg!
Det är jätte svårt med det här att berätta eller inte?
Men vi kommer göra så att vi väntar tills vi vart på infomötet för då får vi känna efter hur det känns och så. Just nu har vi inte rikitgt fattat det tror jag iaf jag. Ibland kommer det bara över mig att vi står i kö till IVF och jag bara gråter och gråter. Det är ju absolut inget fel med IVF men jag har aldrig trott att det skulle bli något problem med att bli gravid.

Lycka till dig också och fortsätt kämpa!


Kommentarer
Postat av: Lilla Elin [drömmen om ett barn]

visst var det :D

2012-02-09 @ 10:56:27
URL: http://lillaelins.blogg.se/
Postat av: carina

Hejsan! Först av allt bra skrivet . Skönt att läsa om någon i samma sits . Jag och min sambo har själva valt att inte tala om för vår omgivning att vi försöker skaffa barn . Jag kan disskutera alla snaskiga detaljer om mig själv för honom och han för mig . Så jag känner igen mig i det du skriver . Man tror aldrig att man själv skall sitta i den situationen att man behöver hjälp med att gravid . Speciellt inte när det verkar som folk i ens omgivning bara kan se på sin man och bli gravid .

Eller blir gravida på första försöket . Jag är inte avundsjuk bara lite bitter . Men jag blir fortfarande glad för andra . Jag hoppas verkligen att ni blir gravida snabbt .



Ta hand om er .



Kram

2012-02-13 @ 23:47:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0