Äggplocket

Vi kommer dit och blir inskrivna sambon får gå och lämna spermaprov och jag får gå in i ett rum där jag får en säng + kläder som jag fick klä på mig. Sen kom sköterskan in och förklarade hur allt skulle gå till + att hon satte infarten. Vid kvart över 8 skulle jag ta en lugnande tablett + alvedon. Sen vid kl 9.10 kom hon in igen och då va det dags fick kissa först sen fick jag träffa läkaren som skulle göra äggplocket även hon som va i labbet och kolla hur många ägg vi fick och en sköterska till + den andra sköterskan så va 4st.

Själva äggplocket började med att man tvättade och sen fick man bedövningen ( den jag va mest orolig för ) men den kändes inte jag blev helt chockad när dom sa att det va klart! Så ni som är oroliga över det va inte de. Själva plocket gick också fort jag kollade aldrig på skärmen eller så utan va mer fokuserad på andningen men det gjorde inte ont utan mer en obehaglig känsla men det va max 3-4 gånger man kände den så jag kan säga att detta är absolut inget att oroa sig för! Jag skulle inte
Må dåligt om jag va tvungen att göra det igen.

Efter fick man vila 1 timme sen kom hon med resultatet av äggen vi fick 5 ägg vilket känns väldigt lite men hon sa att det va bra så får lita på det :) Det handlar väl egentligen inte om hur många ägg man får utan kvaliten på äggen är ju viktigare så får hoppas vi har ett GULD ägg!

Så på onsdag ska vi vara i Örebro igen om dom inte ringer och säger att inget ägg blev befruktat vilket vi inte tror.

Mår inge dåligt nu efter bara väldigt trött så lär bli liggandes i soffan när vi kommer hem. Sovit mellan Örebro och Karlstad men fortfarande trött.

Det är väldigt svårt och skriva så ni får bara fråga om det är något ni funderar över :)


Kommentarer
Postat av: Annie

Men gud va skönt att allt gick bra!! Jag är så glad för din skull, att det är över nu och att du kan få vila lite. Stora kramar!

2012-06-11 @ 14:03:38
URL: http://bebis2012.wordpress.com/
Postat av: Sofia

Åh så skönt att allt gick bra :) Hoppas där finns ett eller flera guldägg! Håller tummarna :)

2012-06-11 @ 17:18:56
URL: http://springislovely.blogspot.com
Postat av: Tina

Måste bara säga att du ska vara väldigt glad för att du fick bedövning. Jag gjorde det med lugnande men utan bedövning och måste säga att det var allt annat än en trevlig erfarenhet! Det finns många sjukhus som kör utan bedövning..

2012-06-11 @ 21:04:21
Postat av: Tina

Måste bara säga att du ska vara väldigt glad för att du fick bedövning. Jag gjorde det med lugnande men utan bedövning och måste säga att det var allt annat än en trevlig erfarenhet! Det finns många sjukhus som kör utan bedövning..

2012-06-11 @ 21:05:18
Postat av: Tina

Måste bara säga att du ska vara väldigt glad för att du fick bedövning. Jag gjorde det med lugnande men utan bedövning och måste säga att det var allt annat än en trevlig erfarenhet! Det finns många sjukhus som kör utan bedövning..

2012-06-11 @ 21:06:09
Postat av: Anonym

Hoppas verkligen ni lyckas!! Hur lång tid tog det innan ni fick IVF? Vad har ni genomgått för utredning? Vi har nämligen bara tatt prover (jag hormonprover å ÄL prover geonm blod) å min sambo spermaprov..dom visade normala,Gjorde era det? svara gärna på min blogg!

2012-06-12 @ 10:05:12
URL: http://tvamottre.blogg.se/
Postat av: Anonym

tack så jätte mycke för svar! Jag har inte haft strul me min ÄL så vitt jag vet, de månaderna jag tatt test har d visat positivt. Men känns ändå som nått e fel då d aldrig "tar sig". I juli har vi försökt ett år å inte lyckats någon gång...känns så orättvist när andra lyckas på första försöket. Har inte gjort någon Äggstocksspolning, görs det efter du tatt proverna? borde kanske börja om från början å prata me en ny barnmorska...hon vi hade innan la ner de när proverna var bra.

2012-06-13 @ 09:20:26
URL: http://tvamottre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0