En vecka som ruvare..

Idag har jag vart RUVARE i en vecka fast det känns som det är mycket längre om man säger så.
Ruvartiden är det värsta med hela IVF tiden tycker jag än så länge, jag är skit glad för att tiden går sakta på ett vis för jag vet inte ens om jag kommer våga testa den 29 juni vilket jag måste för dom stänger just den dagen och dom vill ju veta men just nu känner jag att jag aldrig kommer våga.
Men på ett sätt vill jag bara att tiden ska rusa iväg så vi får veta om det är någon som växer i min mage eller inte.
Det är väldigt blandade känslor kring "testdagen"
 
Men idag har jag inte alls haft sådana mens smärtor eller vad jag ska kalla det för så ont gjorde det inte men jag tror bara att jag fick ren PANIK över att jag inte skulle va GRAVID!
Jag har den inställningen att jag är GRAVID men ibland blir jag så jävla rädd att det inte ska vara så och då får jag panik. Och mensvärk behöver inte vara något negativt det kan ju va växtvärk men ibland kan man inte va postiv utan man kommer in i ett negativt spår och stannar där en stund. Som tur va vart det inte länge denna gången.
 
Hur mår ni andra ruvare/ruvat som läser min blogg?
 
Mina bröst fortsätter ömma och är som två stora bomber, hur länge sitter otrivellsprutan kvar?
Jag är även grymt sugen på ALLT möjligt, och även ibland när jag äter vissa saker är det bara så sjukt gott sen har det ju hänt att det kväljer mig istället så inte allt som är gott om man säger så ;)
Sen tycker jag att jag kan må små illa/bakfull på morgonen men vet inte om det är en inbillning eller vad sen är jag sjukt trött, idag har jag inte sovit middag pga av jobb och jag kan säga att jag har skit svårt att hålla ögonen öppna nu.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kristina

Hej!
Vi är på precis samma plan vad gäller känslorna kring testdagen! Känns som en evighet kvar och en evighet sen vi var på kliniken sist. Tänk att du ska testa redan nästa fredag, helt galet! Jag börjar känna mig lite mer som mitt vanliga jag, inte lika vansinnestrött trots job. Är i och för sig sjukt trött nu, men sov rätt dåligt inatt. Förra veckan frossade jag i allt onyttigt, ville ha fikabröd och glass konstant. Den här veckan tvärtom, vill bara äta nyttigt (inte alls likt mig). Inte så mkt symptom annars, kan helt glömma bort att jag ruvar. Imorgon ska vi på grillfest, ska smussla med lite alkoholfria varor jag köpt, vill inte riktigt att alla där ska veta vad vi håller på med.
Glad Midsommar!
Kram K

2012-06-21 @ 18:43:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0