Varför mår hon så dåligt?

Den här veckan har vart väldigt jobbigt för mig. Jag har ju nu i några veckors tid inte mått så bra för det har blivit alldeles för mycket på en gång och just därför har vi valt att vänta med vår tredje IVF tills efter jul/nyår. 
 
Men det som är jobbigt är att människor runt om mig förstår inte inte varför jag mår dåligt och detta är då personer som vet att jag gjort IVF och vet vad jag och min sambo går igenom. Det gör mig grymt ledsen!
Jag begär inte att våra familjer ska kunna allt om IVF och veta exakt allt för det kan inte jag eller min sambo heller men det lättaste att förstå är väl att det är inte det lättaste att gå igenom och att det tar på en, men tydligen INTE!
 
Detta med att göra en IVF är inte kul hela vägen innan man ens får göra en IVF är lång (va iaf för oss) 
under den tiden hinner man gå igenom många olika känslor speciellt mycket frustration VARFÖR GÅR DET INTE? 
 
Vi får ju även höra ibland "Ni är unga ni har hela livet framför er det är inte bråttom"
Det är inte det smartaste att säga till någon som gör en IVF (iaf inte till mig) jag kan absolut inte kalla att det är bråttom utan det är mer en frustration att varför blir jag inte gravid? Vi gör inte en IVF för att det är bråttom vi har gjort en utredning + att vi ätit pergotime i 13 månader utan en graviditet därför fick vi sedan börja med IVF det kallar inte jag att ha bråttom! 
 
Samtidigt som jag förstår att det är inte lätt för våra familjer att förstå men är det verkligen så svårt att förstå att det är jobbigt? Vi kämpar med något som är så viktigt som dom allra flesta människor här i världen vill ha!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Tror det är ytterst få människor som inte genomgått en IVF som faktiskt förstår hur djäkla jobbigt det är.
Att tryckas full med hormoner, att skickas upp i sjunde himmlen vid ett ET då man lever så hårt på hoppet och dagligen kastas mellan hopp och förtvivlan, man tänker på återstående försök och om det inte tar sig vad gör man då.
Att behöva ladda om... rädslan... tankarna... finns så mycket som dom inte förstår så man eller iallfall jag önskade att dom kunde leva vårat liv en period, känna det man känner, uppleva det som man tvingas uppleva känslan mellan ÄP och ET med telefonskräcken osv.
önskar er en trevlig adventshelg iallafall.

2012-12-01 @ 09:27:44
URL: http://kampfisken.bloggplatsen.se/
Postat av: cohen

jag HATAR också att få sådana kommentarer som "men du är ju fortfarande ung" eller tex "tänk vad mycket värre det varit om du var 35 och inte 25".

De som säger sånt vill jag bara kräkas på i ansiktet. Det framstårs som otroligt känslokallt och oförstående.

Precis som du säger är det inte precis som att man kunnat "stressa" fram till dit man kommit idag. Och det är ju skitsamma hur gammal man är, det som räknas är ju hur länge man velat/försökt och känslan över ett känna sig mysslyckade som par och att framtiden är ovis vad gäller familj.

2012-12-03 @ 21:59:36
URL: http://www.ettlivblirtill.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0