Dag 17

Idag är vi på dag 17 och runt den här tiden brukar jag ha ägglossning men som sagt ingen pergotime inget vul så svårt och veta. Men vi myser på när vi känner för det och när det passar, inte alltid det går eftersom vi jobbar om varandra men på ett sätt är det bra tycker jag. Sexet blir så dåligt och det blir mer som ett jobb att vi MÅSTE, den här gången har vi haft jättebra sex och det känns väldigt bra det har inte blivit det här att vi måste eftersom vi inte vet så mycket om när var hur ;) tänkt att man ens sitter och skriver sådana här saker. Det jag märker stor skillnad på är att när jag inte äter pergotime har jag mycket mer lust, så tänkt om min kropp kunde fatta att den måste ha ägglossning varje månad inte typ 3 gånger om året. Hade vart gott och slippa hormonerna helt en stund men det funkar ju tyvärr inte eller funkar gör de men det minskar våra chanser att bli gravida och det vill vi inte.


Kommentarer
Postat av: Mary

Låter härligt med positiva tankar kring sex, för det blir sällan så roligt när man måste. Det gäller ju det mesta i livet, men andra saker har inte lika stor påverkan på det liksom. Alltså att man måste städa, eller måste diska och tvätta. Det kan man ju strunta i nån gång då och då utan problem.

2013-04-03 @ 11:38:53
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com
Postat av: Malaika

Hehe ja det är väl kanske inte så konstigt om vi blir ett gäng gnäll spikar någonstans måste man ju få gnälla av sig ;)
Skönt att kunna ha sex ändå utan att det blir den där oromantiska pressen! Det är det också som är så skönt med Ivfen att man lämnar över allt till läkarna :) så kan vi ligga bara för nöjets skull för en gångs skull!

2013-04-03 @ 21:23:28
URL: http://www.duravita.blogg.se
Postat av: Eva H i Metbäcken

Är ju inte lika skoj med sex när det är "påtvingat" för att man måste passa särskilda dagar. Den biten har vi sluppit, och kommer för alltid att slippa då jag inte kan bli gravid på annat sätt än med hjälp från labb.

2013-04-04 @ 19:30:07
URL: http://metbacken.se
Postat av: Fertilitetsresa

Mysigt!! ;)

2013-04-05 @ 23:13:52
URL: http://fertilitetsresa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0