Försvara sig..

Jag har gått in i ett försvarsläge då jag hela tiden letar efter saker som jag kan använda på fredag för att få vår vilja igenom. Egentligen vet jag inte ens om jag behöver det men automatiskt gör jag det ändå. Men det är väl för det är så många obesvarade frågor, många tankar som snurrar, och att vi inte känner oss helt trygga. 
 
Det jag är mest orolig för är att vi ska få slösa vår sista IVF på korta protokollet IGEN! Det känns som att första IVF var en test omgång som misslyckades (om man ser till att skapa ägg) Andra IVF höjer vi dosen och den misslyckas också då vi får ett ännu sämre resultat. 
 
Det känns som att vi har inget att förlora på att testa långa protokollet, jag tror kanske att min kropp skulle hänga med lite bättre då det är en längre behandling. Men jag kan ju inte veta men jag är beredd att ta den chansen. 
 
Sen känner jag mig ganska frustrerad kring hjälpmedel vid upprepade missfall. Det finns ju faktiskt lite olika alternativ som man faktiskt kan testa men det är att få en läkare att skriva ut det också. Vilket inte alltid är det lättaste. Jag tycker det är fruktansvärt att man ska behöva få tre missfall innan man får hjälp. Jag förstår att det är dyrt med utredningar men jag menar inte att man behöver en utreding man kan väl bara få teste någon utav dom medicinerna som faktiskt finns, man behöver ju inte göra en dyr utredning för det? Jag har jättesvårt för att bli gravid och jag vill inte få fler missfall.
 
Missfalls utredningarna här i Sverige verkar ju tyvärr inte vara dom bästa dom brukar ju tyvärr inte visa så mycket, det jag vill är att blir jag gravid igen vill jag göra något annorlunda. För att känna att vi försökte och vi testa något nytt och gav det en chans.
 
Jag undrar äter ni några andra vitaminer än folsyra? Jag äter endast folsyra och funderar på att äta något mer men vet inte rikitgt vad? Jag vill göra allt jag kan för att min kropp ska må bra och vilja ta emot ett embryo. 
 
Detta blev en väldigt rörigt inlägg men hoppas ni förstår lite vad jag menar. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: S

Jag äter även B12 (Behepan 1 mg) som vår klinik säger att man ska äta... I övrigt försöker jag leva lite nyttigt ibland och tagit bort koffeinet!
//S

2013-08-20 @ 10:31:49
Postat av: Mary

Efter mina IVF:er tog jag Lutinus fram till testdagen. En av mina vänner fortsatte ta Lutinus i upp till 12 veckor efter konstaterad graviditet, inte pga IVF utan pga två tidigare missfall. Så det kan man ju ge som eget förslag också på efterbehandling.

Det KAN ju hända nu att läkaren faktiskt föreslår en annan strategi, men glöm inte bort dina tankar kring detta då, skriv ner dom och ta upp dom ändå, för jag tror man mår mycket bättre av att få svar på sina frågor som snurrar runt.
Kram och lycka till

2013-08-20 @ 11:21:51
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com
Postat av: Malaika

Jag tog c- vitamin i brus tablett 2 st varje dag och sen D vitamin och E vitamin var för sig just för att få en bra och högre dos än vad som är i multivitamin burkarna. D vitamin hade jag läst var bra för fertiliteten och E vitamin för celldelning och utveckling av celler. Och min ägg kvalité verkar ju inte vara den bästa så då tänkte jag att e vitamin inte skulle skada :) B vitamin och folsyra i samma tablett åt jag också. Sen slutade jag helt med koffeinet också. Kanske vitaminerna gjorde verkan kanske inte men jag mådde iaf bra av att äta dom :)

2013-08-20 @ 22:29:51
URL: http://www.duravita.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0