IVF 3

Shit va nervösa vi var.

Allt gick bra och vi har en plan som ser ut så här.

- 26 augusti till 15 september ska jag äta p piller som (förhoppningsvis) ger mig mens v 38.

- 20 september startar jag med Menopur 150 E

- 24 september blodprov

- 26 september blidprov och vul

- Ev äggplock vecka 40

Detta är planen om nu mensen kommer vecka 38, så vi får hålla tummarna att det blir så.

Som ni ser blir det korta igen men med min PCO så är det stor risk att jag blir överstimulerad så hon tycker det är bättre vi kör med korta. Men jag får fler blodprov och ny medicin så det känns väldigt bra ändå! :) Jag har fått ett svar på varför det inte blir den långa och det är ok. Värre när en läkare inte förklarar utan bara säger det fixar sig. Nu fick jag ett ärligt svar, det var det jag ville ha.

Jag har lite dåligt med ägg men verkar inte som vi behöver tänka på äggdonation än iaf utan vi testar detta och ser hur det går sen får vi se efter vad resultatet blev och hur vi går vidare.

Jag ska även få trombyl när vi gjort äggplock och det bästa av allt jag behövde inte ens fråga om det! :)

Jag glömde fråga om tsh värdet :/ men det kan jag fråga nästa gång :)

Läst både positivt och negativt om Ghada, Jag har ju fått en positiv bild av henne när jag träffat henne själv. Men idag skulle ju sambon med för första gången och träffa henne och det är det vi läst negativt om också när männen är med. Men vi är mycket nöjda! Och hon lyssnar och kollar upp när man frågar. Så jag är glad att vi har henne nu! :)


Kommentarer
Postat av: Elin

Låter ju bra :)
Lycka till nu!

2013-08-23 @ 17:40:00
URL: http://SomniaFilios.wordpress.com
Postat av: Malaika

Vad kul att ni fick en sån bra plan :) menopur fick jag också byta till nu när det tog sig så vi får hålla tummarna för att det är den som behövs för att lyckas ;) kul att det inte är länge kvar nu!

2013-08-23 @ 19:43:09
URL: http://www.duravita.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0