Så orättvist att andra ska hinna före när jag planerat och drömt i snart 3år.

Många är gravida nu fruktansvärt
många. Och dom två gångerna jag vart gravid har jag kollat på vagnar,skötbord mm som jag vill ha.

Jag vet exakt vad jag vill ha i det mesta och nu lägger det flesta gravida ut de sakerna på Facebook och Instagram.
Saker som jag kollat på för över ett år sedan och långt innan jag ens tänkt på att skaffa barn och nu ska dom köpa det till sina små bebisar!

Orättvist är vad det är! Jag kan inte hjälpa det men jag är avundsjuk som fan. Men nu kan jag hantera avundsjukan på ett bättre sätt än innan.
Den gör mig inte deprimerad som tidigare.

Jag vet att det blir min tur en vacker dag det vet jag till 100% för på ett eller annat sätt kommer jag bli mamma och min sambo pappa.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag håller mina tummar och tår för att er nästa ivf tar sig!! Det är ni värda efter all denna längtan och alla försök.

2013-08-11 @ 19:33:01
Postat av: Langtarefterbarn

Jag ver precis vad du menar. Det känns hårdare för varje gång det händer.
Hoppas att nästa IVF går vägen för er! Kraam

2013-08-11 @ 19:53:10
URL: http://langtarefterbarn.wordpress.com
Postat av: Malaika

Jag vet precis hur du känner dig! Men sen när du väl är där och du ska bli mamma kommer det bli värt allt i slutänden men usch vad kämpigt det är innan man väl är där. Det är väldigt svårt att förstå varför just en annan måste kämpa så för att bli gravid, så orättvist! Men nu håller vi tummarna att vilan gjort susen för din kropp och att du är mer redo än någonsin :)

Dom kommer tyvärr inte göra mer ultraljud för oss om inte något särskilt händer just för att en Ivf graviditet inte klassas som riskgraviditet.. Känns tråkigt..

2013-08-11 @ 20:00:39
URL: http://www.duravita.blogg.se
Postat av: Hanna

Förstår precis hur du menar. Jag och min sambo har försökt i snart 3 år vi också och inget händer. Man blir så ledsen när man får reda på att kompisar osv får barn, blir så avundsjuk. Känner mig som ensammast i hela världen men de vet jag att jag inte är. Lycka till! Kram Hanna

2013-08-11 @ 20:33:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0