Svar på Frågestunden..

Jag fick ju inte super många frågor men svarar på dom jag fått och kommer det fler frågor så svarar jag självklart på dom.
 
1. Skulle vara intressant att veta hur du och din sambo träffasdes och hur länge ni har varit ett par! 
Önskar en läsare från Finland ;)
 
Svar:
Vi träffades när vi båda var ute och det var kärlek vid första ögonkastet. Kanske låter som en klyscha men det var verkligen det. Jag vill inte vara mer ingående ifall det är någon jag känner eller som vet vem jag är och kan lista ut att jag är jag. Vi har vart ihop i ett par år. 
 
2. Hur gamla är du och din sambo? 
Har du kanske några bra tips för dom som fortfarande kämpar med barnlösheten för att orka fortsätta? 
Jag hoppas verkligen att detta försöket kommer lyckas men om det inte gör det har ni någon plan för hur ni vill gå vidare?
 
Svar:

Jag är 25år och min sambo 31år.
 
Mina tips till er alla där ute som också kämpar är att faktiskt känna efter hur du/ni egentligen mår.
Mår ni inte bra och känner er deprimerade, ta en pause och jag vet tro mig en pause är det sista man vill men det hjälper fruktansvärt mycket, och ni behöver inte ta en pause från själva bebisverkstan utan kanske bara från IVF eller olika behandlingar. Jag var deprimerad, stressad och väldig ledsen, jag är glad att jag inte gjorde någon IVF under den här perioden för vet inte om jag hade orkat med det psykiskt. Sen måste ni också tänka på att ni inte strävar efter att ni ska må helt perfekt och att livet alltid är underbart varje dag, utan att ni ska må så bra ni kan i den här fruktansvärda resan vi går igenom.
 
- Kurator eller Psykolog.
Jag rekommenderar en kurator tycker dom är mycket lättare att ha med och göra och gärna en som jobbar på fertilitet som har lite koll på vad vi faktiskt går igenom. Det har verkligen hjälpt mig. Hade inte jag gått till kurator hade jag aldrig vart där jag är idag. 
 
(Har skrivit ett inlägg om detta lite längre ner också)
 
- Ta hand om varandra och lyssna och stötta varandra. 
 
- Sista tipset och det bästa ge aldrig upp! ♥
 
 
Om vi inte lyckas med det här tredje och sista betalda försöket kommer vi köpa fler försök med IVF men då kommer vi nog byta till privatklinik i Karlstad och byta till Falun. 
Men säger läkarna att vi borde tänka om och kanske fundera på något annat så får vi ju självklart göra det.
 Vi har även tänkt på det också vad vi skulle göra om vi negativa besked om att fortsätta med IVF.
 
3. Jag tänkte passa på att fråga (du behöver inte svara om du inte vill.) 
Om det visar sig att ivf inte funkar för er. Om man struntar i vad läkarna säger, vilken väg skulle ni VILJA välja?
 
Svar:
 
Ingen fråga är dum! =) 
Eftersom jag verkligen vill bli gravid, jag kan inte tänka tanken att jag aldrig skulle kunna få uppleva det.  
Äggdonation är väl det vi tänkt efter IVF men samtidigt är jag kluven kring det och jag vet inte varför men det är nog för att jag egentligen inte vet så mycket om det utan bara att det kan vara ett alternativ för oss. 
 
Jag vill tacka Ida Fru B och Malaika för era frågor, super bra frågor. 
Och jag ber om ursäkt om jag inte vart helt tydligen men vill inte avslöja för mycket om mig själv. 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Fru B

Vilken bra idé med lite frågestund:)
Jag tänkte passa på att fråga (du behöver inte svara om du inte vill.)
Om det visar sig att ivf inte funkar för er. Om man struntar i vad läkarna säger, vilken väg skulle ni VILJA välja?
Kanske en dum fråga:/

2013-08-16 @ 00:00:28
URL: http://frublyckavaredu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0