Allt bara snurrar..

Försöker verkligen få ordning på vad det är jag bör undervika att äta. Känns som jag snart inte kan äta något! :( 

Hur är det egentligen? Får jag äta stekt bacon? Stekt falukorv? Grillkorv? Skina (rökt eller kokt) som är i paj eller pizza tex? 

Jag vet att jag inte får äta oster (mögel, chevre,brie, mm) lakris endast 50g om dagen, rått kött, skinka, parmaskinka, vissa fisk sorter, finns säkert mer som jag vet men glömt! Läst så mycket så jag är helt vimsig. Tyckte jag hade fått ett rätt okej uppfattning men nu känner jag mig bara förvirrad igen. 
 
Jag vet att man kan kolla på massa sidor vad som är ok eller inte men vissa är svåra och förstå sen känns de som inte alls står med. 

Kommentarer
Postat av: Maria

Har förstått det som att man kan äta tillagad mat som kokat/stekts å inte är rått. Så det du nämnde först har jag aldrig hört att det ska vara något problem.
Vardagsmat typ är ok. Så tänker jag...
Kramen

2013-10-26 @ 14:25:02
URL: http://ardetvarturnu.wordpress.com
Postat av: Frida

Jag tror inte du ska grotta in dig på det där mer.
Det ända jag har fokuserat på att inte äta är, som sagt mögelostarna, insjöfisk, salami, rått kött och absolut inte mer än 3 glas/muggar koffein dryck. Koffeinet har jag varit mest noga med efter som att sånt kan leda till missfall!

Svar: Jag har insett det nu ;) Men kändes som jag knappt fick äta något men nu känns det som jag fått en bättre bild och bättre förklarat. Dricker inte kaffe och inte cola eller energi dryck heller..
onskanomattbligravid.blogg.se

2013-10-26 @ 18:09:14
URL: http://Minbebis.com/blogg/komtillmig
Postat av: Libra

Försök tänka att du ska undvika att få salmonella och listeria. Hur ofta har du fått detta innan? ;-)
Salmonella är väl inte så vanligt. Men listeria kan finnas i opastöriserade ostar samt kallskuret. Det är väl mest det man ska undvika. Ja och vissa fisksorter då. Vilka står på livsmedelsverkets hemsida. När det gäller varmt kött och ost så ska man kunna äta det utan problem. Jag tog inga risker alls och åt inte ens varm opastöriserad ost. Men det är väldigt sällan det finns listeria i dem, även som kalla. Det är bara en säkerhetssak.

Sen säger kroppen, oftast, ifrån när den behöver något extra. Som jag var väldigt sugen på mjölkprodukter i början. Så då behövde jag väl mer kalcium.
Kram

Svar: Ja precis börjat fatta detta nu ;) helt otroligt nog :p jag är med sugen på mjölk ;) så blir ett-två glas per dag! :) Men nu är den slut så måste inhandlas idag! :)
onskanomattbligravid.blogg.se

2013-10-28 @ 08:29:47
URL: http://www.minbebis.com/blogg/libra/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0