Funderingar..

Jag funderar och tänker rätt mycket på hur jag vill göra om det skulle vara så att jag är gravid eller blir med en av dom ner frusna.  

Jag vill ju bli sjukskriven iaf till första VUL som minst men helst till vecka 13. Men försökt och sökt lite, om det finns möjligheter för oss som haft upprepade missfall men jag finner inte direkt ngt svar. 

Jag funderar på att sjukskriva mig själv i en månad i värsta fall men det är ju något jag helst inte vill. Alltså vissa får ju sjukskrivning för att dom spyr hela tiden eller är as trötta då tycker jag att vi med upprepade missfall också borde få lite lugn och ro. Eller?? 

Jag är verkligen inte en sådan person som bara vill gå hemma och utnyttja systemet. Jag hatar att gå hemma men nu känner både jag och sambon att det är nog det bästa om det skulle bli som vi vill. 

Jag jobbar ju som personlig assistent och jag älskar mitt jobb. Det finns många assistenter som har ett mycket mer tyngre jobb än mig, men jag är fruktansvärt svag så det blir väldigt tungt för mig. Min brukare ska även flytta i november vilket innebär massa tunga lyft och det vill jag verkligen inte om det skulle vara så att vi faktiskt lyckas. 

Vi gör även dygnspass och skulle det vara så att man börjar blöda eller något så är risken stor att man är på jobbet och det är verkligen det sista jag vill! 

Jag kanske är löjlig men jag vill göra allt i min makt för att det ska lyckas. 

Jag och sambon går igenom ett helvete för att bli gravida. Jag tänker inte göra allt det i onödan för att sen ta massa risker. 

Kommentarer
Postat av: Libra

Jag känner exakt som dig här. Nu måste JAG komma i första hand. Jag vet inte alls om man kan få igenom en sjukskrivning. Men man kan ju alltid testa. IVF och graviditet är nog inget som går att testa med, men däremot psykiskt dåligt mående. Jag jobbar också dygnspass. Fick ett missfall under tiden jag var där förra året. Blev jätteskrämd och vågade knappt jobba nu senaste graviditeten. Vi får stå på oss!!!
Kram

Svar: Nä jag tror inte det jag heller tyvärr! Men vissa får ju för trötthet och för dom spyr. Jag menar inte att det är fel men då tycker jag att vi som gått igenom flera missfall också borde få. Jag skulle få panik om det hände något sådant så förstår dig. I värsta fall får man väl överdriva eller ngt inget jag vill men jag vet kompisar som inte alls vart sjuka men fått igenom massa sjukskrivningar bara för dom är lata typ! :( Så jag blir så arg, för jag tycker det är en allvarlig sak som borde tas på allvar!
onskanomattbligravid.blogg.se

2013-10-15 @ 17:16:19
URL: http://www.minbebis.com/blogg/libra/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0