Känner mig mycket lugnare än tidigare..

På något sätt känner jag mig rätt så lugn inombords, jag försöker njuta av att vara gravid och inte fokusera på negativa saker som kan hända. Vi har fått en tredje chans och vi vet att det var en fin blastocyst vi fick insatt, så vi borde ha rätt goda chanser om man tänker på det viset :) Sen vet man ju aldrig men finns inget vi kan göra mer än att jag tar det lugnt och bara njuter. Det är inte alls länge kvar till VUL heller och det blir första milstolpen på den här resan. 

En sak till är att jag söker inte på Google så som jag gjorde förr! Sökte på massa olika negativa saker och blev jätte orolig i onödan. Visst lite har jag sökt men det är på saker som inte gör mig orolig tex vad jag kan äta och inte äta, växtvärk, hur man räknar veckorna mm. Men nu tror jag att jag fått svar på det mesta kanske inte när det gäller mat men annat jag funderar på iaf. 

En annan sak som vart stressande tidigare är alla gravtest. Man gör hela tiden så råkar det bli lite svagare men de behöver inte vara kört för det men man blir hysterisk! Vi gjorde ett dagen innan testdagen och två på testdagen, det räcker gott och väl. 
  
Jag kan erkänna att ibland kan rädslan ta över en kort stund, men då försöker jag bara tänka positivt och ta tillbaka kontrollen. Inte det lättaste men det går tillslut. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0