Längtan är så STOR!!!

Just nu är längtan efter ett barn fruktansvärt stor. Jag kan inte tänka på något annat känns det som. Det är så fruktansvärt många som är gravida och jag är grymt avundsjuk. Jag vill också kunna planera hur barnrummet ska se ut, provköra vagnar, åka till norge och köpa, blöjor, bli tjock och go, känna barnet sparka, vul i vecka 8, göra kub och göra rul. Ja allt som dom flesta andra GRAVID får göra. 
 
Jag tycker verkligen det är våran tur nu, vi har kämpat så länge och gått igenom så himla mycket. Det räcker nu, vi har fått lida tillräckligt! Så jävla orättvist kan väl inte livet vara?? 
 
Kan erkänna att jag sista dagarna kollat på både barnvagnar och andra barnsaker i smyg ;) Det var rätt längesedan jag gjorde det men nu har jag ett hopp om att vi kanske blir föräldrar i sommar. 
 
Jag har en stor kärlek till barnvagnar och jag har haft det sen jag var liten. Jag vet inte varför egentligen men jag har alltid passat grannungar och tyckte det va kul och köra runt barnen i vagnarna och bädda ner dom med en fin filt och skjuva vagnen fram och tillbaka tills dom somna. Sen nu när jag blivit äldre och jobbat på dagis har jag  fått testa massa olika vagnar speciellt när jag bodde i Oslo för där sov ungarna ute i sina vagnar. Jag vet absolut vad jag inte vill ha om man säger så. När jag var mindre var jag alltid inne i en butik och provkörde olika vagnar när jag var nere på stan. Alltså jag var kanske mellan 10-14 år då. Vårt barn lär ha många vagnar. Men jag vill ha en Emmaljunga det är jag helt säker på. Jag har nog till och med hittat den rätta! ;) Men som sagt vi måste ju provköra och så först. Jag har ju hittat flera Emmaljunga som jag vill ha men det hinner ju alltid komma någon ny jag fastnar för eftersom det tar sådan tid för oss. Egentligen är det helt galet och betala typ 10 000 för en vagn men det är något vi kommer göra eller pappa har sedan några år tillbaka sagt att han kommer betala barnvagnen :) 
 
Det närmar ju sig testdag och det är väl därför suget blir större skulle jag tro. Det som är skönt är att det är bara ni som läser bloggen som vet. Inga anhöriga vet när vi har testdagen, sen är det faktiskt inte många som vet att vi vart i Örebro. Vilket är super skönt! Vi har sagt att det är några veckors väntan. 
 
Jag kan säga att jag vart sugen på att tjuvtesta i flera dagar men jag vågar inte. Sen vill sambon vara med när jag gör testet så skulle vi tjuvtesta blir det på lördags morgon en dag innan testdag. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Linnea

Jag läser din blogg varje dag och önskar så innerligt att det är eran tur nu.. Jag håller timmarna ska du veta! Kram kram

Svar: Tusen tack Linnea! <3
onskanomattbligravid.blogg.se

2013-10-16 @ 10:51:48
Postat av: Linnea

Tummarna ska det ju stå, inte timmarna! :)

2013-10-16 @ 10:52:42
Postat av: Ulrika

Ohhhh jag håller alla tummar och tår för att det ska bli er tur nu:) jag har själv ätit pergotime så nu är jag på dag 12 i cykeln. Men nu jäklar är det vår tur:) jag känner på mig att du får ditt + väldigt snart:)

Svar: Tack Ulrika för din fina kommentar! :) Håller tummarna för er också! :) mys massa i helgen ;)
onskanomattbligravid.blogg.se

2013-10-16 @ 11:14:33
Postat av: En annan Sara

Varför åka till Norge och köpa blöjor? Är det billigare där (trodde inget var billigare i Norge :-))?

Svar: Haha blöjor är faktiskt billigare i Norge! ;) Helt otroligt nog :p
onskanomattbligravid.blogg.se

2013-10-16 @ 16:06:57
Postat av: Libra

Hoppas du får köra barnvagn snart med ditt egna barn i. Jag gillade också dem redan som liten. Det var det första jag lärde mig rita. Hi hi!

Lycka till på lördag!!!
Kram

Svar: Tur det inte bara var jag som va konstig och börja tidigt! ;) tack! :) kram
onskanomattbligravid.blogg.se

2013-10-16 @ 22:43:16
URL: http://www.minbebis.com/blogg/libra/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0