Många tankar och känslor som snurrar runt..

Jag önskar jag kunde spola fram tiden till runt jul eller allra helst till mitten av Januari. Men så lätt är det ju inte tyvärr, jag tycker tiden går så otroligt sakta! Men de kan ju vara för att jag orkar knappt göra något för jag är så djävulskt trött och illamående. Jag njuter verkligen av allt de här men önska bara klockan kunde gå lite fortare ;) 

Jag drömmer om att kolla på barnvagn, spjälsäng och skötbord. Förut googla jag lite på spjälsäng och skötbord men är rädd att typ bli staffad för att jag kollade på dom här sakerna, låter kanske knäppt ;) 

Jag vill bara skrika ut att jag är gravid och bli rund och go om magen och känna vårt mirakel sparka där inne. 

Men jag vågar ju knappt söka på google för jag är rädd att bli staffad. Jag är rädd, orolig, lycklig, alla känslor på samma gång. Det är jävligt slitsamt ibland! Varför inte bara njuta? Fast jag njuter mesta dels av tiden men ett par gånger om dagen kommer en dum tanke upp och förstör, men den tar ju inte över utan försvinner rätt fort. 

Jag står fortfarande fast vid att jag inte vill gå ut med graviditeten på varken facebook eller instagram. Utan berätta för dom närmaste sen får resten av alla nyfikna människor se när dom ser eller vad man ska säga. Där emot är jag fruktansvärt inredningstokig så bilder på barnrummet lär komma ut. Men det är ju längre fram i vår isf. 

Åhh vad jag drömmer mig bort nu men det måste man få göra. 

En sak som jag tänkt på är att varken jag eller sambon har släppt en tår sen vi fick veta att jag är gravid. Jag kan ha grina pga andra saker som hormoner, eller för jag vart orolig men inte för att vi plussat. Jag tror vi byggt upp en vägg och den väggen rasar förhoppningsvis nästa vecka. 

Kommentarer
Postat av: Frida

usha vet exakt hur du känner :(
tyvärr kan jag inte ge dig ett gott råd så att tiden ska gå snabbt! jag känner att det är er tur denna gången :)

2013-10-28 @ 14:45:18
URL: http://minbebis.com/blogg/komtillmig
Postat av: Maria

Känner igen mig så väl....
Vill att tiden ska gå fort nu så att det kan börja synas.
Har inte känt så mycket idag på praktiken men när jag kom hem å la mig i soffan så började det kännas i nedermagen direkt. Nånstans så känns det "tryggt" att jag känner något!??!
Kramen

Svar: Ja jag med, ser så mysigt ut! <3
Ja jag håller med om att det känns tryggt när man känner något. Du mår inget illa eller så? Kram
onskanomattbligravid.blogg.se

2013-10-28 @ 19:21:31
URL: http://ardetvarturnu.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0