Vecka 7 (6+0)

Idag går jag in i ny vecka, äntligen!!! 
Dagarna segar sig fram, men denna veckan ha gått fortare än förra. Vilken är härligt. Idag är det ju en vecka kvar till VUL! :) Åhh jag längtar fortfarande, jag vill dit och se det lilla hjärtat slå. Det vore underbart om det kunde vara så, då kanske vi äntligen förstår att vi är gravida. 
 
Symptom jag har:
 
- Trötthet jag är fruktansvärt trött och sover middag minst en gång om dagen. 
 
- Illamående som är värst dagtid men känner av det hela dagarna. 
 
- Det är inte mycket som smakar gott. Pommesfrits, clementiner, sura godisar, potatismos (hemgjort) och mannagrynsgröt är väl det som smakar bäst just nu. 
 
- Växtvärk har jag av och till, men har oftast rejäla värkar några sekunder sen är det över så blir det så då och då. Sen kan jag även ha molande värk som sitter i några timmar. Det är olika från dag till dag. 
 
- Mina bröst ömmar och mina vårtgårdar har svällt upp. 
 
- Matos är ingen höjdare.
 
 
 
Det står att man ska undvika sötsaker!
Kan det skada barnets utveckling??
Jag ska ju till Gbg i helgen och de lär bli lite fika och efterrätter men är det skadligt hoppar jag över det. Jag som är en gottegris. Men äter inte sött på vardagarna förutom igår jag var så sugen på surt så köpte en lite påse med surisar i ;) 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha precis dem sakerna du skrivit kunde bara jag äta. mannagrynsgröt, killen fick alltid ta med potatismos hem till mig och surt har aldrig smakat bättre. Tacos och grillat kött kunde jag inte få i mig!

2013-10-31 @ 09:01:33
Postat av: Linda Rö

Tack för titten på min blogg..
Grattis till Grav.. Ja det är inte många dagar som skiljer oss alls… Jag är idag på 6+5 (1 nov)

Ang. sötsaker tror jag handlar om att det får dig att gå upp i vikt och inte hjälper dig mot hungern..ät lika mkt som innan men ännu oftare i mindre portioner och är du godissugen så självklart - ät något .. det gör jag…
Ha en underbar helg..
Kram

2013-11-01 @ 21:59:37
URL: http://www.livethoslinda.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0