Att dra sig undan..

Förr hade man super duper många vänner och man fick nya hela tiden. Dom senaste åren har jag dragit mig undan väldigt mycket, sen har vissa blivit gravida då drar man sig undan ännu mer, sen är vissa eller var iaf inte då riktigt på samma ställe i livet så då gled man i sär pga det. 

Vissa dagar kan jag känna mig väldigt ensam. Men jag har mig själv att skylla eftersom det är jag som valt att dragit mig undan. Fast om jag tänker efter så är det inte så att jag direkt saknar mina "gamla vänner" utan att jag känner mig mest bara ensam.

Så svårt och skriva hur man tänker och känner men som idag önska jag att jag hade en person jag kände mig trygg med som jag kunde ha sms:at eller ringt och frågat om vi skulle ta en fika, eller shoppa tex. 

Vissa av mina "gamla vänner" har jag kontakt med. Vi umgås inte men vi hörs av ibland. Och hör dom av sig så är det oftast FEST! Jag går gärna ut och jag är gärna med på fester men jag vill vara nykter. Men säger jag det så kommer frågan är du GRAVID? Det är den sista frågan jag vill ha. Jag har inte valt att vara nykter bara för jag gör olika behandlingar och så utan faktiskt pga att jag tycker alkohol förstör så mångas liv och det tar hårt på mig och se därför vill jag inte dricka alkohol. Men detta är också rätt privat så inte så lätt att förklara. Jag har vart nykter i snart 1,5 år och det är inget som jag skäms eller så över men varför ska man alltid behöva förklara sig?? Och jag tycker inte det är fel att andra människor dricker det är ens eget val, jag har själv festat som fan på yngre dagar men inget jag känner behov av nu. Min sambo dricker öl ibland och är ute ibland så inte så att ingen i min närhet får dricka utan bara jag slipper ;) 

Det känns som många vill umgås men då måste det vara fest! Jag vill umgås men på ett mer vuxet sätt eller hur man ska säga. Det va det som skulle bli så skönt, bli gravid, träffa andra som skulle bli föräldrar, få nya vänner som är mer som mig. Istället blev man väldigt ensam! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0