Drömmer mycket konstigt..

Inatt har jag drömt att jag hjälpt någon av er alla som kämpar. Det började med att jag skulle på kontroll. Men så frågade läkaren mig om jag kunde hjälpa ett par pga deras guld ägg fastna i själva instrumentet som man använder när man sprutar in embryot. Allt är väldigt rörigt men jag säger ja och hjälper men tyvärr så blir det ingen graviditet utav det. Och den jag hjälpte blev svin sur och sa stygga saker. Jag minns ej vilken det var men en utav alla bloggar jag läser var det iaf.

Tror jag drömde detta pga jag läste duravitas inlägg om att förlora en vän pga graviditet. Jag kan inte säga varför men jag är ju anonym och i drömmen avsöjade jag vem jag var, och jag skrev till duravita att jag hade velat haft de så som hon. Någon i samma situation.. Detta blev rörigt! Haha..

Annars tycker jag dagarna segar sig fram fast ändå inte. Att ta p-piller samma tid går sädär. Men blir inte flera timmars skillnad iaf. Haft mycket huvudvärk vet ej om det är p-pillernas fel eller vad det är som spökar.

Idag går vi äntligen in i sep jag längtar ju såklart eftersom det är i sep jag förhoppningsvis får påbörja vår 3 IVF! 😀


Kommentarer
Postat av: Malaika

Usch vilken dröm! Man blir så påverkad ibland av allt runtomkring och så drömmer man massa konstigt om det sen!

Jag förstår ju hur hon känner eftersom jag själv tyckte det var jobbigt med andra runtomkring annars som var gravida! Men andra jag känner som lyckats bli gravida med en gång hade ett så jobbigt sätt emot en och pratade bara bebis prat och hade massa skit tips om hur jag också skulle lyckas bli gravid. Och sån är verkligen inte jag! Jag vet ju att så många lider av barnlöshet och skulle aldrig slänga upp i ansiktet på dom hur man ska göra för att lyckas eller bara prata om bebisar med dom när jag vet hur jobbigt det är..

Jobbig sits men jag ska försöka hålla kontakten försiktigt på sidan med henne och verkligen hoppas att dom också får lyckas snart!

Jag tyckte nästan P pillrena va jobbigast med Ivfen hehe mådde skit av dom och bättre av sprutorna! Så hang in there ;)

Jag tror förresten att det är väldigt många mer som man inte vet om som kämpar med barnlöshet som också inte vågar säga något!

2013-09-01 @ 10:01:15
URL: http://www.duravita.blogg.se
Postat av: Fertilitetsresa

Konstigt det där med drömmar OCH intressant , fast svårt att förstå ibland... :)
Kram!

2013-09-01 @ 19:27:41
URL: http://fertilitetsresa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0