Första dagen utan p-piller..

Jag borde vara världens lyckligaste och det är jag men jag är alldeles för orolig för att mensen INTE ska komma. Jag vill helst bara slappna av och inte tänka på det men hur fan gör jag det? Uhh. Så när jag kom hem i från jobbet så städa jag skafferiet, kylskåpet och rensa i frysen. Det är så jag gör när jag egentligen bara borde släppa ut allt, jag börjar greja med något helt annat och försöker tänka på annat men de kommer ikapp. Så blir jag jätte arg för minsta lilla. Så skrek en hel ramsa förut för jag inte fick tillbaka ena hyllan i kylskåpet så sambon fick komma och hjälpa mig för jag vara nära på att slänga den i golvet. Som sagt jag har väldigt svårt att hantera alla känslor för det är för många. 

Sen skrev en kompis till mig och funderade på hur pergorime funkade, hon hade glömt bort hur hon gjorde va en stund sedan hon åt. Det som är det jobbiga är att hon blivit gravid två gånger spontant men gjort abort båda gångerna. Men nu ska hon börja igen och det gör mig lite stressad. Hon vet inte om hela vår historia, hon vet att jag ätit pergotime men hon vet inte om IVF eller missfallen. Så hon vet att vi kämpat länge. 

När jag fått mitt efterlängtade barn eller kanske till och med under graviditeten så vill jag vara öppen med IVF och vår resa men just nu vill jag inte det. Det är för stor stress, och det blir massa frågor om hur det går och jag känner att det är lagomt med dom som vet nu. Men jag vill vara öppen med det i framtiden. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0