Frustrerande..

Jag har en kompis som vet om utredning och Pergotime men inte resten av resan. Och just nu är jag glad för det eftersom hon inte förstår. Vi skrev lite och det är klart hon undrar varför det aldrig händer ngt. 

Jag berätta om pco och att det är därför vi har svårt att bli gravida. För hon tjata om att slappna av och att vår tid kommer när vi slutar tänka på det!! 
Det värsta man kan säga och det sista jag vill höra, men även att jag berätta om problemet höll hon fast vid att jag kommer bli gravid bara vi släpper det.

 HALLÅ?? Jag har en sjukdom den gör att jag har svårt att bli gravid det spelar ingen roll vad jag gör det kommer bli svårt oavsett! 

Visst det är inte lätt att veta eftersom hon inte vet allt men hon har själv svårt att bli gravid men hon har ju lyckats två gånger så är väl därför hon tror på det där med att slappna av. Men det är faktiskt inte så för alla, endel har sjukdomar som gör att det blir svårt! Och endel har inte ens sjukdomar utan det bara vill sig inte ändå, att det ska vara så svårt att förstå. 


Kommentarer
Postat av: Libra

Det är nog därför vi har valt att inte berätta för så många. Förståelsen. Att folk ska säga en massa olämpliga saker som att slappna av etc. Det gör mer ont än nytta. Man tycker ju att någon gång har vi väl slappnat av på 4 år. Eller? Du får skicka en länk med information till henne.
Kram

2013-09-23 @ 15:37:03
URL: http://www.minbebis.com/blogg/libra/
Postat av: karin

Jag undrar så hur dem tänker att det fungerar när jag inte är avslappnad? Vänder spermierna och simmar ut igen? Ser spermien ett ägg fullt av hopp och förväntan och blir skräckslagen? Knyter sig hela min fertilitet på grund av att jag är orolig och vill för mycket? Idioter!

Hej förresten, vet inte om jag kommenterat här förut ;)

Håller tummarna!

2013-09-23 @ 19:05:07
URL: http://villbli3.bloggplatsen.se
Postat av: kerstin

Hej. Kom in på din blogg genom famljeliv.
Jag är en tjej på 22 år. Jag och min sambo har försökt få barn i 2 år. Men inte lyckats.
Vill gärna ha nån som förstår vad jag går igenom och få stöd och få prata av sig. Du vet ju vad man går igenom menar jag. Du får jätte gärna maila mig. [email protected] :)
Du får jötte gärna

2013-12-30 @ 23:16:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0