Hur lugnt tog du det?

Om allt går som planerat så åker vi till Örebro vecka 40. Och jag har då 1,5 veckas ledighet ca. Så jag har faktiskt tid att ta det lite lugnt i en vecka efter ET! 

Men då är min fråga hur lugnt ska jag ta det? ;) Jag har väldigt svårt för att ta det lugnt men jag borde göra det oftare. Jag har iaf planerat att se säsong 3 av PLL, det älskar jag och kan ligga i flera dagar och se på. Men sen då? ;) Jag är väldigt rastlös av mig! Jag kan ju greja lite här hemma och så men absolut inga tunga lyft. Det jag oroar mig mest för är att vad gör jag om jag blir gravid, jag jobbar som assistent och det är tunga lyft?? Jag vill inte riskera ngt! 
Jag har lite som snurrar i mitt huvud men egentligen är det bara små saker och sunt förnuft. Men man vill ändå veta hur andra gjort och tänker. 

Kommentarer
Postat av: Malaika

Jag tog det lugnare än innan! Tränade inget alls veckorna efter ET men tog lugna promenader istället. Försökte undvika att lyfta alltför tungt och tog nån extra semesterdag från jobbet. Sen spelade det säkert ingen roll man kan nog egentligen leva som vanligt. Men för mig kändes det även skönt att ta en liten paus och varva ner och bara försöka må bra! Jag lyfter ganska mycket tungt på jobbet också men försökte så gott det gick att undvika de värsta lyften. Men då hade jag ju några på jobbet som visste att vi gjorde Ivf och förstod mig och kunde hjälpa mig.

2013-09-22 @ 15:35:29
URL: http://www.duravita.blogg.se
Postat av: Libra

Jag jobbar också som assistent. Vi har rätt att få gå lite tidigare på mammaledighet. Kommer inte ihåg exakt nu. Det var över ett år sen jag läste på. :-/

Man ska väl försöka leva som vanligt men tänka på vad man äter. Angående tunga lyft så är det jättetunga lyft de menar. Det är nog värre när man börjar bli tjock och få ont. Man kan träna men inte superhårt. :)
Kram

2013-09-22 @ 16:45:35
URL: http://www.minbebis.com/blogg/libra/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0