Vissa planerar nummer 3

Pratade med en gammal kompis idag hon hon har 2 barn, och hon fråga ju självklart om det inte var dags för oss snart. Jag sa att vi tar det som det kommer och att vi eventuellt vill resa till USA först men att vi tar det mer som det kommer ingen stress. Jag blir lika paff varje gång jag får frågor om barn och det blir olika svar varje gång tror jag. Hon vet absolut inget om vår resa och vill inte berätta för henne heller. 
 
Hon berätta att när barn nummer 2 skulle bli till fick hon panik för det tog sig inte men på försök 3 tog det sig för henne. HON OCH KILLEN HAR INTE VART IHOP LÄNGE NYLIGEN ETT ÅR OCH ÄR GIFTA OCH REDAN HAR SITT FÖRSTA BARN IHOP. Nu pratade hon även om barn nummer 3 att om dom skulle börja försöka redan nu, men hon känner inte för det än men killen ville ha 2 egna ungar men sa att ni kan väl vänta något år? Det funderade dom också på.. Sen skratta hon och sa att man kanske kan plocka ut sina ägg och sätta i någon annan och att någon annan är gravid åt en för det är så jobbigt! 
 
Gissa om jag hade lust och bara lägga på!! Men istället skratta jag lite lätt och sa inte så mycket.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Langtarefterbarn

Faaan att det ska vara så lätt för vissa medan andra får kämpa sig blåa. Barn är inget man skaffar, kan de inte fatta det?
Jag hoppas att det blir din tur snart!

2013-09-11 @ 20:25:53
URL: http://langtarefterbarn.wordpress.com
Postat av: Mary

Oavsett om hon vet inte eller inte vet om din situation tyckte jag det var lite konstigt sagt. Jag har fortfarande svårt att förstå att så många verkar tro att det går på löpande band för alla att bli gravida. Samtidigt ligger det ett ansvar på oss som inte har så lätt att informera samhället om det. Så länge som vi inte knystar om barnlösheten så fortsätter nog de flesta att tro att problemet är mindre utbrett än vad det är.
Jobbigt hursomhelst, för det är ju väldigt privat. Kram!

2013-09-12 @ 09:47:24
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com
Postat av: Loba

Så jobbigt. Och en sådan besynnerlig sak att säga. Ungefär som när den gamla bekanten undrade om M och jag inte hade sex eftersom vi då ännu inte lyckats bli gravida. "Ni vet väl hur man gör, va?" När jag till slut berättade om våra försök förstod hon inte varför jag hellre tar sprutor än ligger med min man. Eh.... jo, asså....

Håller samtidigt med Mary i kommentaren ovan. Så länge vi är tysta om vår kamp, kommer allmänheten inte att förstå hur svårt det kan vara.

2013-09-12 @ 15:58:38
URL: http://omloba.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0