När börja ni köpa de större grejerna?

Jag smygkikar ju runt på både barnvagnar, skötbord och spjälsäng. Det jag funderar på är när man börjar köpa sådana här saker? Man behöver dom ju inte än på en stund så känns inte så brottom men misstänker att det ev tar tid att få hem som tex barnvagnen iaf. 

Jag känner ju ett stort shoppingsug men det är nog mest småsaker som kläder tex. De stora grejerna vill jag gärna kolla på och bestämma vad vi vill ha men känner ingen stress med att köpa det, inte än iaf! :) Dock kostar ju dom större grejerna så man kanske både dela upp det lite? Jag har ju sett massa fint och det är ju tyvärr inte det billigaste alternativen :/ Sen har jag vissa krav också iaf på spjälsängen och då drar det iväg. 

Jag vet att man kan köpa begangnat men jag har lite svårt för det. Är det ifrån någon jag känner känns det ok men inte annars. Jag har ingen bra förklaring på varför jag är lite knäpp! ;) Sen vet jag att det finns lite grejer kvar efter min lillebror också som vi kanske ev har användning för! :) 

Massa funderingar har man men är inte helt redo än. Jag hoppas vi blir det vid RUL iaf så vi vågar köpa någon liten grej  eller så släpper det helt och vi shoppar ihjäl oss ;) 

Kommentarer
Postat av: Bella

Vet hur det är tyvärr... Det har först nu börjat släppa för mina föräldrar. Man blir ledsen och sårad. Man vill ju nästan att de ska vara extra positiva eftersom man själv varit så rädd. Men det är inte alltid så lätt hur man ska hantera det. Får försöka ha lite tålamod med dem, precis som man måste ha med sig själv och sin egen oro. Du får berätta för henne att riskerna är extremt små när du är så pass långt gången! Och om några veckor när magen kommer mer och mer, så kommer det bli verkligare och lättare för dem tror jag. Så var det för mina. Det kommer att släppa, lovar! Kram Bella

Svar: Jag hoppas att det ska hjälpa mer när magen är mer synlig och att dom faktiskt kan känna barnet! Mamma vet redan med det hjälps tydligen inte. Hon är väldigt positiv och vill gärna berätta för sina vänner men så kommer den lilla kommentaren! :/ Jag hade förstått om hon var lite mer tillbaka som pappa men de är hon ju inte. Jaja de går väl över snart hoppas jag och om inte annat så får jag väl säga ifrån kanske?
onskanomattbligravid.blogg.se

2014-01-07 @ 11:32:55
URL: http://bellabellam.blogg.se
Postat av: Mia

Vi köpte våra första kläder direkt efter RUL :) Min sambo hade tagit ledigt så vi åkte iväg och hade en mysdag med lite koll i affärer och middag. Då köpte vi byxor, en body och strumpor i storlek 50. Så underbart sött!

Vagn beställde vi i vecka 20, det tog nästan nio veckor för den att komma så se till att inte bli för sena. Det kan vara bra att kolla upp i tid iallafall hur leveranserna ser ut.

Spjälsäng, skötbord och sånt köpte vi i vecka 30-33 någonstans. Vi väntade så länge mest för att vi flyttade då och det kändes smartast att handla efter flytten så man inte behövde släpa på det innan. :)

Jag gjorde upp en lista på allt vad man behöver till en liten bebis, himla skönt att bocka av en sån. Då har man bra koll på allt som behövs. Vi öppnade också ett nytt sparkonto direkt när vi fick ett plus som vi satte in ungefär 3000 kr på varje månad till just bebisgrejer, eftersom det blir mycket utgifter under kort tid på slutet. :)

Hoppas detta kan hjälpa lite iallafall :)

Svar: Vi är också lediga och har planerat lite mys och ev kanske köpa ngt! :) Ja läst lite olika om de där med vagnar så det får vi kolla upp efter RUL! :) Åhh skönt att du också köpte de så sent för runt där jag ev funderar på! :) Men kan hända det sker före också! :) och förstår eran sits med flytt hade gjort det samma! :) Har också fundera på att göra en lista, men känns så svårt och veta vad man verkligen kommer använda och inte.
onskanomattbligravid.blogg.se

2014-01-07 @ 14:44:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0