6 veckor..

Igår har jag vart mamma i 6 veckor åt våran bedårande lilla tjej. Hon är inte ett spädbarn längre känns det som utan mer en bebis. Det första veckorna var det mest äta,sova,byta blöja,äta,sova,byta blöja så börja det om igen. Nu ler hon ibland vilket är hur underbart som helst att se, och hon är så himla mycket mer med. Hon fäster blicken och vill gärna sitta med oss kika runt. Vi har även fått ett babygym som
hon gillar att ligga i och kika på figurerna som hänger. Man ser så himla stor skillnad på henne om man bara ser tillbaka två veckor. Hänt så mycket det två senaste veckorna. 

Hon går stadigt upp i vikt och väger idag 3845g, amningen funkar felfritt vilket är underbart. Med allt slit så är jag så glad att det funkar. 

Det enda problemet vi har är att hon inte fått något namn än. Vi har kört fast!! Det känns hopplöst, snälla ge oss massa förslag. Alla namn som är på alla listor är ingen idé. Gått igenom alla listor som finns tror jag och inget känns rätt! Så har ni några namn på lager som inte är vanliga eller finns med på listor SKRIV! 

Tanniz fick mig att se bloggen på ett annat sätt med sin kommentar. Så tusen tack! <3 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Elvy!

2014-07-24 @ 20:39:19
Postat av: tanniz

Vad roligt att höra att jag kunde ge dig en annan infallsvinkel. Det är det som är så bra med bloggandet :)

Skönt att allt flyter på med tjejen. Tycker jag läser om så många som har problem med amning men precis som för dig så flyter det på här också. Underlättar tillvaron avsevärt tror jag.

Namn är svårt. Hade två relativt färdiga innan, sen dröjde det några dagar innan vi bestämde oss. Jag är förtjust i namn som börjar på J. Tycker det ser fint ut i skrift och låter bra i tal. Vilket typ av namn är ni lite mer sugna på? Gammalt eller nytänk? Om det är gammalt så tycker jag om Judit. Om det är lite nyare så har jag nyligen upptäckt Julie. (som Julie Andrews) Tycker det är så fint. Vår dotter heter nåt annat på J :)
Lycka till med namnfunderandet. Är väl tre månader ni har på er så ni har gott om tid.
Kram

2014-07-25 @ 09:39:28
URL: http://tanniz.bloggo.nu
Postat av: Maria

Inez
Svea
Moa
Lea

2014-07-25 @ 21:42:41
URL: http://kampfisken.bloggplatsen.se/
Postat av: alex

min favo är

Mathilda
tilda
Saga
Molly
Ebba
Lea


2014-07-31 @ 21:06:08
URL: http://mlbloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0