Våran resa

Allt började med att jag slutade med mina p-piller och mensen ville inte komma igång rikitgt, jag fick någon blödning då och då men aldrig någon riktigt mens. Så lite före ett år ringer vi och frågar om hjälp och det får vi och där börjar våran resa.
 
Kommer inte exakt ihåg när vårt första möte va men vet att jag fick göra ultraljud och lämna prover fick även recept utsrivet så jag kunde börja med provera och sedan invänta mens och sedan börja med pergotime. 
  
Fredag den 8 april 2011 började jag med PROVERA

Lördag den 16 april 2011 började jag blöda

Onsdag 20 april började jag med min första PERGOTIME kur

Torsdag den 28 april 2011 va jag och gjorde ett ultraljud för och se om jag hade någon ägglossing på G och det hade jag

Tis - Ons 3 - 4 maj 2011 fick jag mina första positiva ägglossningstest

Tis 10 maj 2011 fick jag lämna blodprov som visade att jag hade haft ägglossning

Måndag 16 maj fick jag MENSEN


Första omgången va man ju bara så glad över att allt funka som det skulle eftersom jag inte haft ägglossing tidigare vad jag vet så det va mer glädje.

Vi provade några månader till men mensen kom varje månad så sambon fick lämna spermieprov i september som visade NORMALT.

Fredag 11 nov 2011 gör jag en äggledarspolning som också visar normalt.

Tisdag den 3 Jan 2012 tar jag 9 onde kuren med pergotime

Onsdag 4 jan 2012 pratar jag med BM och hon skickar iväg en remiss för IVF

Måndag 21 maj 2012 infomöte inför IVF

Här är våran resa som den ser ut än så länge.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0