Svar på kommentarer

Jag tänkte att jag svara på lite kommentarer här i ett inlägg eftersom ni inte har länkat till någon blogg!

Emelie: Hej!
Jag och min man ska också börja med IVF i vår/sommar. Jag kommer följa din blogg, håller alla tummar för er!

Svar: Hej!
Har ni vart på infomöte än?
Vi väntar på att få komma på infomötet kunde ta upp till 5 månader dock.
Håller tummarna för er också och har du en blogg får du gärna länga för följer gärna eran resa också =)


Tina:
Kan bara hålla med och värst är för oss att det är medicinskt konstaterat att vi inte kan vanlig väg. Trots det dyker det upp ibland att 'vissa har ju gjort en ivf och sen funkar det den vanliga vägen när de fått en.. Om det ändå var så
lätt..

Svar: Hej!
Okej :/ Vad har ni för "fel" eller vad man ska kalla det?
För oss är det ju tvärt om inga fel på någon utav oss så frustrerande att det inte tar sig.
Men hoppas både du och jag blir gravida oavsett sätt.
Har du en blogg får du också gärna länka.

Tina:
Måste kommentera eftersom vi valde att vara helt öppna med vår ivf. Var otroligt skönt att alla visste. Fick stöd från mycket oväntat håll och slapp mycket kommentarer i fikarummet. Sen blev många extra glada över min graviditet och nu vår son..

Svar: Hej!
Förstår att det va skönt jag skulle också ibland vilja ha någon mer att ventilera med än bara min sambo (han gör ett toppen jobb med att stötta mig) men tror vi både skulle behöva ventilera med någon annan ibland. Men vi får se hur vi gör när vi vart på infomötet. Har inte riktigt fattat än!


Kommentarer
Postat av: Tina

För oss handlar det om komplikationer från tidigare operationer min man genomgått vilket gör att kvalitén inte är vad den borde (det sa de aldrig nått om innan operation-eller efter för den delen..) För mig är det "bara" en något hög hormonhalt som spökar men det påverkar inte särskilt egentligen. Vår läkare ger oss i princip 0 chans att lyckas vanlig väg. Däremot lyckades vi på första ivf försöket och har nu en 1 åring. Planerar att gå in i ivf karusellen igen nu och hoppas på ett syskon. Känns mycket bättre känslomässigt den här gången då jag vet exakt vad jag ska gå igenom och vet att metoden funkar och att jag rent allmänt antagligen är mer lycklig och lugn nu.



Håller tummarna för att det kommer gå vägen även för er. Tycker ni ska lägga på is VARFÖR det inte funkar naturligt och lita på ivf gör det i stället. Jag kände vid första besöket inför vår ivf att min läkare tog på sig alla mina problem och jag kunde gå otroligt lättad från mötet. Hoppas även ni får samma proffsiga bemötande!



Sist om frågan med att vara öppen eller inte. Tänk på att det inte går att ångra att vara öppen. Har ni en gång sagt nått så vet alla. För oss var det väldigt positivt men det beror förstås på vad för folk man har runt omkring sig.

2012-02-09 @ 14:01:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0