FAMILJELIV!

Jag är medlem på familjeliv och är med i massa olika trådar, vi är ett helt gäng som lyckats blivit gravida vilket är super kul! Men för varje dag som går är de alltid någon som får missfall (detta är i alla olika trådarna) och jag har nu bestämt mig för att inte gå in på FL på en stund! Jag har inte vart så orolig innan för missfall men ju mer det dyker upp ju mer tänker man på det så jag tror det är bäst att inte gå in där något mer förens man vet lite mer om pyret i magen.
 
Ni kanske tycker jag är helt sjuk i huvudet nu?
Men jag känner att jag vill inte läsa om det, jag blir så grymt ledsen för deras skull dom som fått missfall och sen blir jag orolig för min egen del detta är första gången jag är gravid och jag vill ha massa positiv energi till det här och dom senaste två dagarna har jag inte haft det speciellt inte igår då jag hade en as jobbig dag och jag har kommit på att det är för jag läser massa negativt det smittar ju av sig.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Linnea

Jag var likadan när jag var gravid, nästan värre andra gången.. Gå inte in på familjeliv och googla definitivt inte.. Man blir knäpp av att läsa allt som skrivs.. En liten grej kan ju bli världsstort.. Huvva!! När var det ni skulle på ul? Så spännande ju! :) Det kommer gå så bra för er! :) Kramar!

2012-07-04 @ 11:14:17
Postat av: Annie

Nä, FL är lite läskigt. Å du är inte galen alls, oron är nog tyvärr en del av det hela för oss alla. Men om man får se det ur en enormt självisk synvinkel så är det ju så att för varje missfall så sjunker risken för oss andra, i alla fall statistiskt sett.
Jag läste detta igår och det tröstade mig. "There is a 10% chance of miscarriage in weeks 3-6 and this number drops to 5% during weeks 6-12.

During the second trimester the chance of miscarriage drops again to 3%."
Detta saxat härifrån: http://www.amazingpregnancy.com/pregnancy-articles/337.html

Så vi verkar helt klart vara över den farligaste perioden. :) För övrigt kan jag rekommendera Minbebis.com En mycket mjukare grupp med trevligare människor. Här finns en grupp för Mars-bebisar! http://www.minbebis.com/forum/marsbarn-466/

2012-07-04 @ 11:22:57
URL: http://bebis2012.wordpress.com/
Postat av: Sofia

Anser att det är fult normalt att tänka som du gör.. Jag själv känner imellanåt att jag inte orkar med den sidan för jag har försökt så pass länge men inte fått plus ännu.. och det gör mig besviken, ledsen och upprörd..

2012-07-04 @ 18:14:02
URL: http://drommenomattbligravid.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0