Lite rörigt i mitt huvud

Vi har vart på en liten mini semester och det har vart jätte skönt för då har man inte tänkt alls på hela den här karusellen men både jag och min sambo har kvar den bra känslan att det faktiskt är ett litet liv där inne :) Men tankarna rusar lätt iväg vilket kan va väldigt jobbigt men nu är det inte allt för många dagar kvar tills vi ska tillbaka. Har en känsla av att dagarna kommer gå sakta, men de blir ju onsdag tillslut :)

 

Lite tankar som snurrar i mitt lilla huvud.

 

- Vilken vecka är jag i egentligen?

 

- När vi gjorde et sa dom att embryot bara delat sig till 3 celligt men sen när vi sätt in embryot och hon kolla datorn hade det dela sig till 4 celligt som de skulle. Vårt embryo kanske är trögt?

 

- Så länge jag inte har någon blödning är jag gravid! :)

 

- Vissa tänker inte ens på missfall att de kan hända önska jag kunde tänka bort de med, men har faktiskt inte vart så orolig för det innan ultraljudet. Jag är rädd att dom räknat fel på veckorna och att den lilla stannat. Det är min största rädsla att de ska vara så.

 

Men just nu vet jag inget vilket gör att jag får dessa jävla tankar som snurrar runt på onsdag ska jag ha svar på mina frågor :)


Kommentarer
Postat av: Kristina

Hej!
Jag håller med om att det är rörigt med veckorna, de flesta siterna som beräknar beräknad födsel hamnar alla på första veckan i mars, om det här nu går vägen.. Vi kommer inte få göra UL på kliniken förrän 13 augusti eftersom de har sommarstänt, blev först lite besviken men nu känns det rätt skönt. Vid den tiden borde det inte finnas frågetecken på vad de ser/inte ser. Ska försöka att inte hetsa upp mig för mycket innan dess och bara njuta av semestern. Nästa måndag ska vi iallafall på inskrivning hos barnmorskan, ska bli kul! Har forfarande sjukt mycket illamående, har blivit något bättre sista dagarna men imorse fick jag kräva frukost på sängen av maken :) Symtomen gör iallafall att det hela känns väldigt verkligt för oss båda, maken är nöjd även om han såklart inte vill att jag ska må dåligt. Hoppas ni får lugnare besked på onsdag, ska bli intressant att höra vilken vecka vi båda är i :) Kram kram

2012-07-21 @ 10:10:30
Postat av: Johanna

Jag var på 8+1 när vi gjorde vårt vul här i Örebro. Om jag räknar på dig så som det var uträknat på mig så är du på måndag 8+0 så det var nog bara för tidigt att i förra veckan. Kram

2012-07-21 @ 10:16:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0