Räkor i massor..

Igår kväll va jag ju och åt massvis med räkor och gud så gott det va, åt så jag nästan spydde det värsta va att jag skulle cykla hem ;) Men kom hem utan att ha spytt.. Tror både jag och pyret i magen va nöjda och mätta..
 
Nu sitter jag här och har ätit lite frukost som idag fick bli Bärry Körsbär och hönekaka med leverpastej.
Vad äter ni till frukost? Har ni ändrat eran kost sen ni blev gravida? Eller kanske redan innan ni blev gravida?
 
Jag har ändrat i min kost sen lite innan jag blev gravid, jag äter ju inte pasta,ris,potatis i vanliga fall men det för jag nu och har gjort sen jag blev gravid (fast visste det ju inte då) Läst att det är vikitgt skulle väl helst va fullkorn men det är inte jag så glad i. Har jag sallad till maten tar jag inte så jätte mycket av pastan,potatisen eller riset.
Men har ju blivit lite slarv med grönsakerna måste jag erkänna men äter det varje dag jag jobbar iaf.
Frukt försöker jag också äta en om dagen, har mest blivit banan jag ÄLSKAR banan men även en del äpple.
 
Dom senaste dagarna har jag tänkt på att min mage har blivit väldigt bubblig, min mage va ju det väldigt mycket innan jag blev gravid så vet ej om det har med det att göra eller inte. Det är speciellt på kvällarna bubblig och uppblåst. Igår hade jag långklänning jag såg verkligen gravid ut efter vi ätit kan jag säga så ville knappt ställa mig upp :P
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kristina

Hej!
Vad gott med räkor! Jag har mått mer och mer illa för varje dag, har haft svårt att få i mig frukost sista två dagarna. Skönt att vara ledig idag så jag kan vila. Nu är det bara 6 arbetspass kvar innan semester :) Jag blir nervös att mitt illamående gör så jag inte får i mig den näring jag behöver så idag köpte jag kostillskottet på apoteket som heter Gravid, har tidigare bara käkat folsyra och järntableter. Jag har blivit extremt känslig för starka dofter och nu är det andra dagen i rad jag inte kan tänka mig att dricka kaffe (brukar dricka 3 koppar om dagen). Har köpt salta kex och frukt idag, hoppas det hjälper..... Samtidigt är det sjukt kul att ha symtom och vara GRAVID!!! Du frågade om frukost, normalt äter jag yoghurt med flingor, 1-2 mackor, juice och te. Idag blev det ett glas juice och knäckemacka med ost :)
Kram kram

2012-07-05 @ 14:23:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0