En bra känsla

Efter vi har vart på mötet känns allt så bra och jag känner att jag är redo för det här även om jag är rädd inför äggplocket.
Tror även att det kan va för jag berättat för mamma det är en klump i magen som är borta och det är skönt att ha hennes stöd.

Jag bara längtar till att få mensen sen gör det absolut inget om det tagit sig heller men mensen får gärna va i exakt tid som vanligt! :)

Jag hoppas inte jag blir dålig av all medicinering bara det är ngt jag undrar mycket över hur kroppen kommer reagera på det. Hur har du och din kropp reagerat?


Kommentarer
Postat av: Emilie

Jag hade en kollega som påbörjade behandling i somras. Hon kom och grät för lite allt

Möjligt ;) annars gick det bra. Det gick på första försöket. De har en liten son nu.

2012-05-23 @ 08:49:05
Postat av: Eva H i Metbäcken

Hej!



Kikar in hos dig efter att läst i FL att även du går hos Arne i Kstd.



Jag o min sambo har gjort ett IVF-försök redan och jag hade långa kuren med Synarela nässpray och sedan Synarela kombinerat med Menopur sprutor. Gjorde ÄP i Falun i mitten av april, men det tog sig tyvärr inte och inga ägg klarade sig till frysen heller. Trist - men bara att ta nya tag nu då!



Mina biverkningar var följande -

Av Synarelan: värmevallningar och pyttelite huvudvärk

Av komb Synarela/Menopur: inget särskilt alls. Inga humörsvängningar och sånt, bara lite svullen o lite ont i buken när äggblåsorna växte.

Men alla biverkningar är ju individuella! Alla reagerar olika.



ÄP är inget du behöver oroa dig över. Det kan kännas lite (det är också väldigt individuellt), men man får så mycket smärtstillande som man behöver. På mig kändes det iofs rätt mycket, men det beror på min endometrios. Jag är helt sammanväxt inuti så det var därför det gjorde lite extra ont på mig en stund vid plocket.



Har du några frågor, så är det bara att hojta till - endera i Falun-tråden på FL, via bloggen eller mailen!



Kram

2012-05-23 @ 18:39:34
URL: http://metbacken.se
Postat av: Eva H i Metbäcken

S Menade såklart tråden IVF-tjejer i Karlstad på FL!

Är aktiv i flera trådar så jag tog fel i hastigheten ;)

2012-05-23 @ 18:43:52
URL: http://metbacken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0