Rådgivningen

Ringde rådgivningen nyss för jag har väldigt ont på vänster sida. Fort jag rör vänster benet ömmar det som ett blåmärke och när jag trycker på vänster sidan ömmar det där inne. Ajjj!!!


Hon på rådgivningen tyckte jag skulle få ta tag i dom i örebro vilket inte går för dom har ingen telefontid idag, ej i karlstad heller! :(


Så vet inte vad jag ska göra! :( akuten där jag bor vägrar jag åka till dom kan inte ett skit och absolut inte om IVF!
Suuuucck!


Men ena barnmorskan eller vad hon nu va fick trycka på min äggstock under äp för den låg inte stil så hon gjorde det för att hålla i mot så kan ju blivit rejält öm efter det. Men jag är ingen läkare och jag vågar inte ta någon medicin. Vet att alvedon är ok men vill inte ta någon risk!

Är så jävla rädd!!!


Kommentarer
Postat av: Emilie

Jag vet inget om IVF och äggplock. Jag kan dock tänka mig att det kan ha att göra med äggplockningen. Kanske någon vätska bakom äggstocken pga plocket eller öm efter det. Men som sagt.. Bara en gissning. Kanske akuten kan låta dej göra ett ul för att se att inget ser galet ut.

2012-09-30 @ 10:19:12
Postat av: Linda

Hej!
Jag hade jätteont i hela magen efter ÄP och det var normalt. Alvedon kan du ta utan att det är någon fara över huvudtaget. Jag fick Panodil (som är detsamma) med mig hem från kliniken att ta vid eventuell smärta. Om du står ut kan du ju ringa imorgon när kliniken öppnar, annars är det nog akuten som gäller tyvärr på helgerna :-(
Men tror inte du behöver vara orolig. Kram och krya på dig!
/Linda

2012-09-30 @ 10:51:49
URL: http://meumvita.blogspot.se
Postat av: Eva H i Metbäcken

Jag har haft VÄLDIGT ont efter ÄP båda gångerna, men allra värst nu den sista gången. Det är absolut ingen fara att ta Alvedon eller Panodil (jag äter själv upp till 4 gram (!) Panodil varje dag).
Äggstockarna kan bli väldigt irriterade efter ett ÄP och det bildas ju nya blåsor även efter ÄP.

Om du är fortsatt väldigt orolig ändå så skulle jag rekommendera dig att ta kontakt med gyn-akuten i Kstd. De är bra att ha att göra med, tycker jag iaf!

Lycka till!

2012-09-30 @ 12:22:17
URL: http://metbacken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0