Bryta ihop

Jag har haft två väldigt jobbiga veckor och jag har inte alls vart rolig mest sur och arg hela tiden. Och har tyckt väldigt synd om min sambo. Jag har haft fruktansvär ångest mycket värre än det brukar och känt mig deprimerad och misslyckad! Jag har tänkt att det kommer gå över men har insett att det kommer nog inte gå över rikitgt än så prata med min sambo om det igår så han skulle veta hur jag känner och varför jag är som jag är. Han har ju förstått att jag inte mår bra det vet han ju redan sedan tidigare men inte lätt och veta hur jag känner när jag inte säger något. Men jag trodde det skulle gå över!
 
När jag har ångest brukar jag städa och åter städa nu är det så illa så jag helst inte gör något! Jag skulle kunna städa hur mycket som helst hela tiden men nu orkar jag inte bry mig jag ligger helst i sängen eller soffan och gör minsta möjliga plus att jag är super trött säkert pga att jag inte mår bra. 
 
Jag borde säkert ta något lyckopiller eller ngt liknande mot min ångest men jag vägrar! 
Måste ta mig ur det här på egenhand och jag vill inte ta mer mediciner än jag redan gör.
 
Ska till kurator på måndag igen och får kanske boka tätare samtal. 
 
Men både jag och sambon bröt ihop igår och det var så skönt! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carro - ÄnglaMamma och gravid

Jag ville bara lämna ett meddelande om att jag tycker du är så stark som kämpar på. Jag förstår verkligen hur det är att ha sån ångest att man knappt vet vad man ska göra.

Men ville bara säga att "lyckopiller" är inte så illa som du tror. Dom som finns idag är väldigt bra. Man blir inte avdomnad, utan udden av ångesten liksom bara tas bort. Har man ont i armen eller magen tar man ju smärtstillande, varför inte göra samma sak när man har ont i själen? Jag tog det ett tag, sen slutade när jag kände att jag var stark nog att klara av min ångest.

Men vill verkligen inte tvinga dig att börja äta det, bara säga att det är inte så illa. Och citalopram är okej att äta även för de som försöker bli gravida ;)

2013-06-14 @ 13:39:29
URL: http://Carolineorkar.blogg.se
Postat av: Carro - ÄnglaMamma och gravid

Och självklart hade jag psykologkontakt! Det är jättebra att du går till kurator! Man behöver hjälp att få ordning på sin hjärna ibland :)

2013-06-14 @ 13:57:36
URL: http://Carolineorkar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0