Mycket men samtidigt skönt!

Som sagt det är väldigt mycket som snurrar i mitt huvud just nu och jag mår inte alls bra psykiskt! Min ångest har trappat upp rätt rejält, och det är jätte jobbigt för jag orkar inte göra något. Vill helst sova för då går de över och är borta en liten stund när jag vaknar innan det börjar igen. Den sitter i mycket längre än den gjort tidigare också och förut har min ångest handlat om att jag måste städa helst hela tiden för allt känns smutsigt. Men nu vill jag helst inte göra något och absolut inte vara bland mycket folk och gå på stan och se alla gravidmagar gör mig jätte ledsen så vill helst bara vara hemma eller jobba.

Men en sak som faktiskt är skönt är att slippa pergotime och andra mediciner. Och tro de eller ej så är de skönt och inte veta när jag har ägglossning och ingen idé att ta massa ägglossningstest för vet ändå att dom inte stämmer pga min pcos. Det är skönt men samtidigt blir det en liten stress och inte ha något att förhålla sig till. Det är svårt att förklara.

Ska iaf till läkaren nästa vecka så då får vi se vad hon säger men jag vill helst inte ta medicin. Men jag tror jag kan behöva men de får verkligen inte påverka min fertilitet det har jag nog problem med och såklart så får de inte skada om jag skulle bli gravid! Annars får jag försöka klara mig igenom det här utan mediciner. För inget för förstöra så är det bara!

Det finns ni där ute som har gått igenom så mycket värre säker än mig hur tog du/ni er upp? Hur accepterar ni det här? Jag känner mig så värdelös som inte lyckas bli gravid (och även pga missfallen)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0