Ska klara det här..

Ända sedan jag va hos kuratorn förra veckan har jag mått så mycket bättre. Det kändes som jag nådde botten när jag va där och hon sa att jag skulle behöva ett läkarbesök pga jag mådde så dåligt. Jag har inte haft någon ångestattack och min sambo säger att det är stor skillnad jag ler och skrattar igen och är inte lika arg hela tiden.

Jag kan erkänna att det skrämde mig rejält när kuratorn sa att jag kanske behövde ångest dämpande medicin och sen när jag gick till läkaren får jag det utskrivet. Det är inte alls så jag ville mitt liv skulle bli och när läkaren berätta allt om dom att tex allt kommer bli värre första veckorna och sen kommer det jämna ut sig och alla hemsks biverkningar jag vill INTE äta dom! Det känns inte värt det. Jag vill ha en medicin fri sommar och jag ska ta tag i träningen igen och göra roliga saker igen och inte stänga mig inne. Jag ska klara det här utan mediciner!

Jag borde säkert ta dom för jag har en depression men jag kan inte, jag är livrädd för dom helt ärligt! Sen känns det inte bra när vi försöker bli gravida. Jag kan inte ta risken nu jag skulle aldrig kunna förlåta mig själv .

Jag känner mig starkare igen och vill prova att klara det här själv. Plus att jag måste sluta med dom i augusti så känns som att det kommer inte göra någon nytta utan att det är för kort tid!


Kommentarer
Postat av: Malaika

Vad härligt att du ändå försöker själv att må bättre och vara glad! Jag förstår också rädslan av att ta tabletter och inte riktigt veta hur kroppen reagerar eller om det verkligen är bra just nu att ta. Tycker du gör rätt i att försöka vara helt medicinfri under sommaren :)

2013-06-28 @ 10:32:42
URL: http://www.duravita.blogg.se
Postat av: Frida

Hej! Nästan skrämmande att läsa din blogg, vi har nästan samma historia och samma läge för tillfället. Ledsen att jag inte svarat på dittmail! Nu har jag iaf en egen blogg där du kan läsa om mig

Kram Frida
Minbebis.com/blogg/komtillmig

2013-06-29 @ 11:12:28
URL: http://minbebis.com/bloggkomtillmig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0