Trots min besvikelse så är jag positiv

Ja jag är grymt besviken men jag är faktiskt positivt till den här chansen vi har nu då jag faktiskt har en blåsa som är på G att ägglossa + att jag får ta en spruta för att förstärka ägglossningen lite. Så nu är det bara att hoppas på att det är ett ägg i blåsan också och ett guldägg! 
 
Bara för att jag fått diagnosen pcos eller pco (det är tydligen någon skillnad dock blir jag osäker på vad jag har)
jag kan verkligen inte så mycket om det här så kan ni eller har det här själva får ni som sagt skriva och berätta. 
Och tack till duravita som berätta att det är två olika saker! =) 
 
Jo det jag skulle skriva var att bara för att jag fått den här diagnosen ser jag inte nattsvart på att bli gravid, jag ser inte mina chanser mindre än innan jag fick diagnosen utan jag är positiv. Jag vet bara att vi behöver nog hjälp för att bli gravida och att IVF kanske är vår största chans? Det känns som att förska naturligt utan något inte är direkt någon möjlighet längre pga jag har så LÅÅÅÅNGA cyklar och vi vill ju gärna ha en chans varje månad iaf + att ska vi försöka normalt känns det som det är som att leta efter en nål i en höstack.
 
Det jag undrar är finns det något mer än Pergotime, Pergotime+ägglossningsspruta, och Ivf som man kan testa?
Jag är trött på pergotime det känns som det inte är något för mig det har inte hjälp mig, det har gjort mig till ett monster.
 
Men som sagt jag tror starkt på det här försökt då jag faktiskt får en egen ägglossning + en ägglossningsspruta så mycket närmasre eget försök kommer vi ju inte. Och mina bröst är så ömma och jag har ont i ländryggen och i magen så det känns att det är på G och det är jag otroligt glad för. Och jag brukar inte ha ömma bröst så det känns som jag kanske får en stark ägglossning (jag inbillar mig det iaf)
 
Jo förresten jag fick veta att mitt värde vid förra ägglossningen va 55 och det va tydligen bra så det betydde att jag ägglossat, detta va väl i februari med Pergotime. 
 
Sist skulle jag vilja skriva att mina tankar finns hos Libra ♥
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Fertilitetsresa

Never give up! Vi stöttar varandra, hoppet kommer och går, vi finns här för varandra <3
Kramar!!

2013-06-01 @ 09:46:44
URL: http://fertilitetsresa.blogg.se/
Postat av: A

Så de va så alltså att du hade pco.. typiskt fast ändå skönt kanske??
De finns även sprutor att ta.. puregon + äl spruta. Så kör vi.
Men där är man ist lite begränsad.. får bara köra max 6 ggr.
Jag fick ingen reaktion på pergo så fick sprutor på engång. Å jag förstår dig.. pergon gör en till ett monster.
Puregon har vart min räddning gällande humöret. Lycka till. Kram

2013-06-01 @ 18:58:20
URL: http://our-dream.bloggplatsen.se
Postat av: E

Har du funderat på att pröva bisolvon en månad?
Det verkar ju som om du har ägglossning osv. Kanske är sekretet för tjockt att simma igenom?

2013-06-02 @ 19:50:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0