Mycket prat om barn

Idag var det väldigt mycket prat om barn på jobbet och jag tyckte inte det va så jobbigt på jobbet men nu när jag kommit hem känner jag mig väldigt deppig pga allt prat om ungar.

Dom pratade även om folk som tror att dom inte kan bli gravida att dom måste bara släppa den tanken så blir man gravid! Om det ändå vore så lätt tänkte jag för mig själv.

En annan sak som inte heller gör de hela lättare är att sambons kompis ska tydligen bli pappa och dom har inte vart ihop ens ett år och redan lyckats. Jag stör mig inte på att dom skaffar barn så tidigt utan att de funka så fort för dom och inte för mig! :( Jag kan inte ens va glad för deras skull känner mig hemsk!


Kommentarer
Postat av: A

Känns som att läsa ett av mina egna inlägg...
Stay strong!
Vi kommer klara detta vi oxå en vacker dag.. ♥

2013-05-07 @ 07:52:09
URL: http://our-dream.bloggplatsen.se
Postat av: Mary

När människor som har fått barn uttalar sig om hur vi som har svårt att få barn ska göra för att det ska funka så undrar jag; tror dom att hela ivf-forskningen är onödig? Tror dom att det bara är för alla att slappna av och sluta stressa så kommer kidsen? Vilken verklighet lever dom i då undrar jag? Jag har en vän som tyvärr uttryckte sig så, jag skulle bara sluta oroa mig så skulle det ordna sig. Nu har hon barn (blev så såklart gravid på bröllopsnatten) och vem är det nu som oroar sig i onödan dagligen för virus och att ungen ska äta rätt mat och allt vad det är. När jag säger till henne att slappna av får jag svaret "det är inte så enkelt med barn", nähä, nu är hon expert på det också helt plötsligt. Sorry, nu blev det värsta gnället här men ibland är folk så jäkla ignoranta och trångsynta. Kram till dig som stod ut med att lyssna på dom.

2013-05-07 @ 08:20:25
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com
Postat av: Malaika

Blä för såna jäkla kommentarer! Som att dom vet det liksom? Finns tyvärr alltför många som tror dom vet allt om barna görandet! Förstår att det är jobbigt när dom pratar så på jobbet :( det är ingen på ditt jobb som vet hur du har det?

2013-05-07 @ 20:49:22
URL: http://www.duravita.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0