Svar på kommentar

A
 
Nej herregud sånt behöver man absolut inte veta. Jag hade själv ingen aning om detta innan läkaren sa det och har egentligen inte riktigt koll på det nu heller. 
Jag har alltid haft oregelbunden mens men blev alltid hänvisad till p-piller och liknande när jag var yngre. Det var inte förens jag var 23 som en gyn gjorde vul på mig och såg mina äggblåsor som jag fick veta att det faktiskt var något "fel". Det var väldigt skönt att få en förklaring till mensproblem, övervikt, humörsväbgningar m.m som troligtvis blir värre pga pcos:n. 
Jag fick ingen ägglosdning av enkelkuren och tveksam av dubbel men av trippelkuren plus ovitrellesprutan fick jag en fin ägglossning som resulterarde i graviditet och numera en just nu sovande 3 månaders kille. 
Jag har inte läst alla dina inlägg men förstått att du ätit pergo länge, har du bara fått enkeldos då? Och ingen ägglossningsspruta? Har du fått spola äggledarna för att kolla att det inte är stopp där och vilket värde har du fått på ägglossningen? Jag hade 23 när jag blev gravid vilket då alltså betydde fin ägglossning.
 
Svar:
 
Exakt så va de för mig med innan p-piller men med p-piller fick jag mens regelbundet så åt det i jätte många år. Sen slutade jag och då vart det oregelbundet direkt! :( Jag har ju jätte jobbigt med hyn nu har jag ju vart hormonfri i någon månad men ser ut som fan :/ Trodde det skulle bli bättre utan hormoner. Ingen ägglossningsspruta inte ens tal på det. Äggöedarspolning har jag gjort och dom va fria. Har aldrig fått veta mina värden dom säger bara allt ser bra ut. Dock är jag orolig för att dom bara säger så nu menar jag inte att jag kanske har super kasst men att jag ligger på gränsen och att dom säger att de ser bra ut. Jag vet inte varför det känns så men. 
Innan jag började med IVF åt jag i 13 månader sen har jag ju ätit några kurer nu så närmare mig väl 20 och bara enkel kurer! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0