jobbhelg

Jag har jobbhelg denna helgen så jag går på mitt pass i eftermiddag och slutar i morgon eftermiddag. 
Men till veckan har jag bara ett pass sen är jag ledig i nästan en vecka, det ska bli skönt samtidigt som det garanterat kommer bli drygt. Men jag jobbar ons-tors så ledig helgen då är det ju första advent, sen på måndag är det inskrivning på MVC vilket jag ser framemot jag behöver verkligen få prata med barnmorskan. Jag måste få hjälp och råd om hur jag ska kunna slappna av och slippa oroa mig hela tiden. Jag hoppas hon är villig och ge mig lite extra kontroller av att få höra hjärtljud och så. 
 
Sen på tisdagen den 3 dec är det äntligen VUL!!
 
Jag hoppas tiden ska gå fort, har ganska fullt upp till veckan också. 
Tänkt börja julstäda och byta gardiner mm på måndag och tisdag + att vi har en träff igen på måndag ett gäng tjejer som är i olika stadier av utredningar, IVF och endel är gravida. Vilket ska bli super kul. Har även ett möte på tisdag så som sagt jag har endel att göra vilket jag är otroligt tacksam för. 
 
Blev kanske rörigt detta.
 
Ni andra som vart oroliga eller fått upprepade missfall vad har ni fått för hjälp?
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Intejag

Jag har haft 3 missfall i rad. Tycker personligen inte att jag fått den hjälp jag velat ha.
Vid denna graviditet fick jag rosa flytningar och uppsökte ett nytt sjukhus, där har jag fått otroligt bra med hjälp.

Kontroller med vul ca vad fjortonde dag, i v 11 så slutade kontrollerna. Fick sjukskrivning i 7 veckor för att ta det lugnt.

Synd bara att det ska va skillnad på olika sjukhus,

Svar: Hej! Beklagar dina missfall :/ åhh va gott med extra kontroller. Jag fick ett vul i vecka 8 och nu ett i vecka 11. Så iaf fått lite kontroller. 7 veckor??? Lyx! Jag fick sjukskriva mig själv en vecka sen fick jag en av kliniken pga illamående. Att ta det lugnt för upprepade missfall skulle inte försäkringskassan godkänna sa min läkare :/ suuuck! Men har vart ok och jobba, men jobbigt när man mår as illa och är sjukt trött. Vilken vecka är du i nu? Kommer du göra några extra kontroller nu?
onskanomattbligravid.blogg.se

2013-11-26 @ 10:45:48
URL: http://intejaginte.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0