Måndag..

Jag är ledig idag börjar jobba i morgon, denna veckan jobbar jag rätt mycket. Vilket är skönt på ett vis då rullar dagarna på men jag är väldigt trött och det är super mycket att göra på jobbet denna veckan. Jag lär vara död! ;) 
 
Idag ska jag ta mig en tur på stan och se om man hittar några klappar, skulle behöva en ny vinter jacka också. Tycker det är jätte svårt just nu och köpa några kläder, plus att alla mina jeans är trånga! :( Känns som jag inte har några kläder alls längre. Men snart blir allt mycket lättare när man kan köpa lite mamma kläder. När köper man det första gången? Det är ett trist mellan läge nu. Men klänningar går det ju faktiskt att köpa om man finner en ;) 

Det är mycket som snurrar runt i mitt huvud just nu. Jag har svårt att ta in att jag är gravid det är väl för att skydda mig men samtidigt ibland så vågar jag men det är i min ensamhet. När någon i närheten som vet säger något om det blir jag direkt tillbaka dragen. Frågar någon hur jag mår är det ok men djupare saker blir jobbigt. 

Saker och ting kommer nog ta tid det vet jag men jag hoppas jag kan börja ta in efter VUL 3 dec. Sen inom 2 veckor måste vi göra KUB och det känns skönt med två täta kontroller. Efter det hoppas jag att jag kan njuta. 

Jag hoppas även barnmorskan vi fick är förstånde så jag känner mig trygg med henne och att hon förstår oss. Har ju träffat henne en gång men svårt att bedömma på den korta tiden. 





Kommentarer
Postat av: Frida

Jag köpte inte mammakläder förrän i vecka 18 tror jag. men det var mer rent psykiskt, att jag inte vågade för att jag var rädd för vad som kunde hända.
men annars så köper du när du märker att du inte kan stänga dina byxor mer ;) köp såna leggins på hm för 99 kr på mamma avdelningen. super sköna och du slänger inte ut massa pengar.

Svar: Jag lär aldrig heller våga! :/ Lär ta tid! Men sen finns det ju mycket vanliga kläder man kan ha även om man är gravid men just leggins och byxor lär man ju få köpa på mamma avdelningen. Men jag vågar inte köpa större strl på kläderna än heller sen känner jag mig ful i allt! Så just nu känns de hopplöst! Går runt i tränings tights eller mysbyxor.
onskanomattbligravid.blogg.se

2013-11-18 @ 15:26:55
URL: http://minbebis.com/blogg/komtillmig
Postat av: Katrin

Jag tyckte att rejält låga byxor var bra under graviditeten. Köpte ett par som ligger ute på hm's hemsida nu som är väldigt mjuka, stretchiga och låga. Dom hette super skinny super low och kostar 199kr st. De mörkt denimfärgade köpte jag :)

Svar: Tusen tack för tipset! :D
onskanomattbligravid.blogg.se

2013-11-19 @ 11:17:49
URL: http://Vgentillbarn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0