Vecka 32 (31+1)

Igår gick jag in i vecka 32 och hade även besök hos BM. Mitt magmått hade inte växt tillräckligt va 28,5 tyckte jag hon sa. Så ligger under kurvan nu. Så ska tillbaka om en vecka igen och kolla om det växt till sig. Annars fatta jag som vi skulle få göra ett ultraljud. 

Hon ligger med huvudet rätt långt ner det kunde även vara en orsak till att magen inte växt tillräckligt. Både jag och sambon har misstänkt att detta skulle hända dock trodde vi det skulle ske tidigare. Men det känns ändå lugnt och jag känner mig inge orolig alls. Det är ju inte ovanligt att det blir så här. 

Någon av mina läsare som hamna under kurvan? 

Kommentarer
Postat av: AMANDA

Finns mycket som kan påverka kurvorna, hur barnet ligger eller hur mycket vatten man har. Själv så gick jag över kurvan och de trodde de var en bamse som låg där inne. I stället på ultraljudet såg de att de var en plutt. Föddes 2690 g. Ul är inte alltid korrekta heller. På min son stämde det ganska bra men känner flera som har varit med om att barnet blivit beräknad liten och kommer ut stor. En väns bäbis beräknades 2800g och kom ut 4000 g ;)

2014-04-24 @ 14:25:11
URL: http://mammatillz.blogg.se
Postat av: carro - änglamamma och mamma

Jag gjorde det mot slutet vid ca v. 36. Men då var det för att han lade sig längre ner och lite annorlunda men sen efter en 3 veckor var det okej igen. Trodde pga det att det skulle bli en plutt men nej en kille på 3846g kom ut :)

Svar: Okej! :) Då är det ingen stress än..
onskanomattbligravid.blogg.se

2014-04-25 @ 23:06:46
URL: http://carolineorkar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0