Försöka bättra mig

Sen jag blev gravid och speciellt mellan jul och fram till nu har det blivit att man äter mycket skit. Jag små äter chips och godis och det är inte ok. Jag vill försöka ändra mig från och med idag eller i morgon. Mat ska jag äta som vanligt men försöka bättra mig och ha mer grönsaker till och inget sött under veckorna helst inte under helgen heller. 

Sen ska jag köpa hem massa frukt igen så jag kan äta det när illamåendet sätter igång. Jag älskar frukt men vart väldigt lat! :/ Och jag har tänkt lite att jag är gravid då äter jag vad jag vill. Men det är inte sådan jag är, jag är faktiskt rätt hälsosam av mig. 

Jag vill även börja röra på mig igen, kan absolut inte skylla på kylan ;) Utan jag är  bara så jävla lat och jävligt trött. Men men promenad är bara bra om jag är trött eller mår illa. Och en annan sak nu känner jag mig mer trygg i att röra på mig en innan. Sen är det ju super viktigt att röra på sig och vara stark i kroppen. Så ska söka upp lite bra gravidövningar som jag kan göra. 

Så nu jävlar ska det ändras. Jag vill inte gå upp massa onödiga kilon för att jag äter en massa skit. Sen blir det som det blir med viktuppgången men det är pga barnet. 

Om ni har några bra tips är det bara att skriva i kommentarer! :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0