Lite smått irriterande

Våra familjer eller speciellt min familj är väldigt tillbaka dragna när det gäller graviditeten och det är inte alltid så lätt och försöka glädjas, hoppas och njuta när det är så. Min pappa är väldigt tillbaka dragen och pratar inte alls mycket om det, men han är väldigt till och fråga hur jag mår och så när vi ses men han pratar inte så mycket om barnet. Ringer jag till dom är det första dom säger är allt bra? Jag förstår på ett vis dom har fått negativa besked två gånger innan men jag är snart i vecka 17, dags att slappna av lite? 
 

Min mamma pratar gärna om det och jag frågar henne en heldel om hur det var för henne och jämför lite. Hon klappar gärna på magen och frågar hur det är och så. Men från ingenstans kan kommentaren "men man vågar ju inte hoppas för mycket än" 
 
Vi försöker verkligen njuta av att vara gravida, vi har en barnmorska som kämpar med oss att vi ska förstå och verkligen passa på och njuta och inse att vi ska bli föräldrar. Men det är inte alltid så lätt när man har närstående som inte ens vågar hoppas känns det som ibland? Det är risker med att vara gravid, och man ska inte ta det förgivet men man måste ju våga hoppas och njuta ändå. Hitta en balans! 
 
Svärmor är den som är positiv men min mamma och hon träffades förra veckan och då har ju såklart min mamma smitta av sig på henne med sina kommentarer. Har aldrig ororat mig för en sådan kommentar av svärmor så blev lite paff när hon i fredags säger "men inget är säkert än" ungefär så minns inte exakt. Vi pratar och är glada så kommer den kommentaren från henne?? Som sagt paff blev både jag och sambon och det värsta är att det var min mamma som tala inte hon. 
 
Ska bli spännande och se när våra syskon blir gravida om det är samma oro då? Granterat inte!! 

Kommentarer
Postat av: Frida

Känner igen mig så mycket i det du berättar. Min pappa pratar inprincip inget om bebisen. Och när jag betätta för honom i vecka 17 så sa han: är det så denna gången??
Suck.
Till och med i vecka 30 så har jag fått kommentaren: ja om något skulle hända nu så är det stor chans att bebisen kan överleva. Inte nog med att man själv har haft svårt att inse, och våga inse så ska man höra alla dessa kommentarer också. Samtidigt som man faktiskt kan förstår att det är säkert svårt för dem att veta hur dem ska vara också.

Svar: Jag verkar inte vara ensam om detta! :/ Det är klart det är svårt för dom men känns som dom borde peppa lite? Jag vet inte men så känner jag. Innan har dom ju vart så äckligt positiva så man stört sig på det.
onskanomattbligravid.blogg.se

2014-01-07 @ 12:46:25
URL: http://minbebis.com/blogg/komtillmig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0