Vilken härlig röra..

Sitter och försöker skriva en inköps lista på allt som vi behöver köpa innan bebis kommer, men tycker verkligen det är jätte svårt och veta vad man behöver och inte. Även kollat lite vad man behöver ha med i BB väskan och det känns med som kaos. Det är så mycket nytt och jag är expert på att stressa upp mig för små saker vilket är dumt och onödigt så försöker att inte göra det men blir ändå på ngt vis lite stressad när jag känner att jag inte har helt koll på vad som behövs. KONTROLLBEHOV!!! 
 
Vi har även lyckas fått tag i ett nytt boende och vi flyttar 1 juni. Japp 25 dagar innan BF! 
Jag får ju inte anstränga mig för mycket pga mina sammandragningar så jag känner mig så dum, jag vill ju greja och göra en massa saker men gör jag det får jag ont och det är inte värt det och jag vill ju lillan i magen ska stanna iaf till 25 maj och jag vill att hon ska må bra. Det är tre rum som behöver tapetseras och det hoppas jag innerligt blir gjort direkt vid inflytt så vi slipper det senare.
 
Det är mycket saker på G och jag kan knappt göra ngt. Men jag är inte alls så stressad jag var förr, eller stressad jag känner mig nog mer frustrerad än stressad. 
 
Men har ni mina kära läsare massa bra tips, snälla lämna en kommentar :D Jag tar gärna emot alla tips. Vi åker till Ullared 6-7 April så vore gött och få med sig så mycket som möjligt därifrån som är bra att ha framöver. 
 
 

Kommentarer
Postat av: carro - änglamamma och mamma

Det bästa råd jag kan ge dig är också det svåraste är att inse att man inte behöver så mycket och stressa av :) men till det viktiga. Det jag använde på BB:
1. Något par av mina egna trosor men mest deras nättrosor. Varför bloda ner sina egna?
2. Mjukisbyxor. Ju större ju bättre och sköööööna kläder.
3. Ungefär 2 ombyten till bebis. De är ändå mest nakna för att ligga hud mot hud.
4. Pengar då maten smakar skit på sjukhus (bättre i en kafeteria), mobil, någon bok. Laddare!!

Behövt hemma de första 5mån:
1. Vagnen! Och bilstol såklart.
2. Kläder till bebis även om man senare upptäcker att man har bra mycket mer än man behöver
3. Någonstans att byta och grejer till det
4. Babysitter är guld! Babygym kan man köpa efter en 2-3mån innan duger en mjuk filt på golvet lika bra. Gör det också efteråt.
5. Spjälsäng eller babynest. Bebis sover ofta först med mamma så babynest är bättre i början.

Och det är ungefär det :P resten kan man liksom köpa på sig med tiden

Och för guds skull se till att ha bra megabindor hemma som är sköna!

Svar: Tusen tack för dina tips <3
onskanomattbligravid.blogg.se

2014-03-25 @ 10:32:03
URL: http://carolineorkar.blogg.se
Postat av: Ninni

ammningskydd på ullared! är tydligen MYCKET billigare där.. och de kan gå åt ett paket i veckan! så bunkra upp!! =)

Svar: Det ska jag absolut köpa där! :D
onskanomattbligravid.blogg.se

2014-03-29 @ 20:22:37
Postat av: tanniz

Gjorde vår Ullaredsresa igår. Jobbigt värre med mycket folk och gravid på det. Vi hittade väl en del men saknar mycket fortfarande. Då vi inte vet kön än så blir klädutbuden lite mindre. Mobilen å babygymmen hittade vi inte någon som var tilltalande tyvärr. Samma med påslakan och filtar. Däremot kom vi hem med en Babybjörn bouncer, helt oplanerat. Den var mycket billigare där jämfört med andra ställen. Så om ni är intresserad av den så är det klokt att handla då.
Lycka till och ha så trevligt med inköpen, det hade jag. Att sen hemma sitta å klippa alla lappar på de små kläderna var mysigt :)
kram

Svar: Det kan jag tänka mig så var det ju lönings helg också. Åhh det har vi tänkt att kolla på där även en bärsele i babybjörn. Vi har nog inte tämjt att köpa direkt kläder där heller hört kvalitén är lite halvkass men ska kolla på amningsinlägg det skulle vara billigare där och våtservetter/tvättlappar. Sen ev spjälskydd om det finns. Vi ska ju även flytta så vi behöver endel nytt till det också så vi åker inte dit bara för att köpa babysaker! :D
onskanomattbligravid.blogg.se

2014-03-30 @ 12:49:12
URL: http://tanniz.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0