Svar på kommentarer

Emelie
Jag har tyvärr ingen blogg. Hoppas att det är okej att jag följer dig ändå :)
Jag ska också börja äta Pergotime efter nästa mens. Hur länge har du använt det? Fått några biverkningar?

Svar:
Det går så klart jätte bra.
Jag har ätit pergotime i 9 månader i sträck detta är första månaden utan.
Jag har inte direkt haft några biverkningar det ända är väl humöret som vart som en bergochdalbana.

Tina
För oss handlar det om komplikationer från tidigare operationer min man genomgått vilket gör att kvalitén inte är vad den borde (det sa de aldrig nått om innan operation-eller efter för den delen..) För mig är det "bara" en något hög hormonhalt som spökar men det påverkar inte särskilt egentligen. Vår läkare ger oss i princip 0 chans att lyckas vanlig väg. Däremot lyckades vi på första ivf försöket och har nu en 1 åring. Planerar att gå in i ivf karusellen igen nu och hoppas på ett syskon. Känns mycket bättre känslomässigt den här gången då jag vet exakt vad jag ska gå igenom och vet att metoden funkar och att jag rent allmänt antagligen är mer lycklig och lugn nu.

Håller tummarna för att det kommer gå vägen även för er. Tycker ni ska lägga på is VARFÖR det inte funkar naturligt och lita på ivf gör det i stället. Jag kände vid första besöket inför vår ivf att min läkare tog på sig alla mina problem och jag kunde gå otroligt lättad från mötet. Hoppas även ni får samma proffsiga bemötande!

Sist om frågan med att vara öppen eller inte. Tänk på att det inte går att ångra att vara öppen. Har ni en gång sagt nått så vet alla. För oss var det väldigt positivt men det beror förstås på vad för folk man har runt omkring sig.

Svar:

Tusen tack för dina svar.
Okej men då är det ju underbart att IVF finns och jag hoppas det tar sig lika fort och bra denna gången också för er. Jag har inte riktigt fattat det än så tror allt kommer bli mycket lättare när vi vart på infomötet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0