Börjar äntligen förstå..

Vi har ju haft lite svårt med att anhöriga ska förstå. Det har vart jätte jobbigt att få höra hur lätt allt är och att allt löser sig bara vi slappnar av. Man blir ju bara arg när dom säger så, på slutet sa jag bara typ ja visst de gör det. Orka inte ta en diskussion om det IGEN!

Men efter vi fått reda på att jag har PCOS så berättade vi det för min mamma, sambons mamma och min bror och flickvän dom andra som
min pappa och moster vet inte än men inte funnits något bra tillfälle att berätta
än.

Men det jag ville komma fram till är att äntligen har min mamma börjat fatta att vi har det jätte svårt att bli gravida. Vi pratade igår om allt och hon sa till och med att vi borde kanske ställe oss i adoptionskö. Jag var ärlig och sa att det är vi inte redo för än och att man måste vara gift för att få adoptera. Men sa att vi kanske kommer få göra äggdonation.
Beroende på vad vi får för svar på fredag.

Istället för att säga att det är vi som stressar och borde lugna oss så kommer hon med andra förslag som vi faktiskt kanske måste tänka över i framtiden och det känns så mycket bättre.



Kommentarer
Postat av: Mary

Vad skönt det låter. Har också en väninna som hela tiden ansåg att det var vår inre stress som var anledningen. Så jag frågade henne rakt ut om hon tyckte att jag skulle skuldsätta mig själv för att jag inte blivit gravid och hur skulle det hjälpa oss vidare. Hon blev lite tyst då.

Kan nästan vara nöjd att vi behövde göra IVF, som ett bevis på att det faktiskt är något fel, annat än på vår mentala hälsa.

2013-08-21 @ 10:29:16
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com
Postat av: Malaika

Gud vad skönt att dom äntligen kanske kan förstå! Finns inget värre än alla tips och råd på hur man ska göra för att bli gravid!

2013-08-21 @ 11:10:14
URL: http://www.duravita.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0