Vitaminer

Jag läser ofta om att alla som gör IVF äter vitaminer, så nu har jag vart på apoteket och köpt jag med och hoppas det ska göra underverk ;) Så nu blir det att äta dom här två ena har jag ju ätit en evighet för det är ju folsyra men den andra blir ny. Men undrar om jag kanskd får i mig för mycket folsyra?? Är ju det i båda??

Jag valde en kur med dom flesta vitaminer och den här är för kvinnor som planerar att bli gravida eller är gravida så tyckte det passa bra :) Blir så himla mycket piller om jag ska ta en för varje vitamin.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Har du kik messenger?

2013-08-26 @ 21:08:15
Postat av: Mary

Min IVF-läkare sa att det inte fanns någon som helst risk att få i sig för mycket folsyra, jag kunde ta dubbel dos om jag ville. Så det är nog ingen fara alls.

Omega-3 är bra också, för man får i sig så mycket Omega-6 i kosten så det kan vara bra att balansera lite där. Finns som kapslar, Eskimo-3 heter det jag äter. Två om dagen.

2013-08-28 @ 09:21:09
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0