Kosten är inte alltid det lättaste när man är gravid.

Innan jag vart gravid var jag ganska hård med kosten, jag åt väldigt sällan pasta ris och potatis för det gick absolut inte med min dumma mage. Men nu när jag är gravid kan jag erkänna att jag äter långt ifrån som jag gjorde innan. Jag är inte direkt sugen på mat men mår illa då blir det lätt att det slinker ner lite julgodis tex vilket absolut inte är det smartaste. Sen är jag ofta sugen på onyttig mat till och med skäpmat och det har absolut inte vart en favorit tidigare, det var något vi åt väldigt sällan innan. Jag försöker äta grönsaker till maten iaf sen har jag även börjat äta potatis och pasta ris äter vi inte så ofta. Jag känner mig så himla onyttig, jag vill ju va hälsosam under graviditeten också som jag var innan men absolut inte lika hård. Jag tror även att det har mycket med att det är jul också för så här blir det varje år vid jul, man myser med julgodis och så på kvällarna. 
 
Jag ska även bli bättre på att rör mig, jag ska försöka gå en promenad varje dag den behöver inte vara i flera timmar men jämt så jag får komma ut och rör lite på mig. Innan jag blev gravid tränade jag endel och jag har ju suttit fast i soffan i snart fyra månader nu för jag vart extremt orolig, men nu börjar det lätta och jag känner att jag vill göra det bästa för både mig och barnet. 
 
Ni andra gravida har ni halkat in på onyttigheter när ni vart gravida? 
 
Sen måste jag bli bättre på att äta oftare, jag tror det är en anledning till att jag mår så illa för jag äter alldeles för dåligt och när jag väl tar ngt så är det en julgodis bit typ. Har ni några tips på några lätta mellanmål som är bra? 
Försöker äta mycket frukt! Så nyss klämt i mig en fruktsallad dock hade jag lite glass till men hade inget annat att ha till hemma :/ 
 
 

Kommentarer
Postat av: Frida

känner igen mig.
Jag sa till mig själv att träna och att äta rätt.
jag har dess värre varken rört mig eller ätit rätt. Äter inprincip bara skit! och när jag äter äter jag mycket. detta beteende är långt ifrån hur jag egentligen är. jag tränar och äter annars väldigt bra. Men försök att inte tänka så mycket på det, är det någon gång man kan slarva så är det faktiskt när man är gravid (sen ska det självklart vara inom riimliga gränser)
kram

Svar: Gott att höra att det inte bara är jag! ;) Så svårt när man inte är sugen på ngt och råkar man vara det så är det typ på en stor kebab! :p
onskanomattbligravid.blogg.se

2013-12-13 @ 14:31:48
URL: http://minbebis.com/blogg/komtillmig
Postat av: Bella

Samma här. Har jättesvårt att äta men de gånger jag inte kräks så är det typ av onyttig mat. Mycket märkligt. Apelsinjuice är jag konstant sugen på och det är väl typ det enda nyttiga. Gröna granny Smith äpplen också. Men de är väl besprutade tlll max så är väl egentligen inte ens nyttigt.
Ett mellanmål som brukar fungera för mig är bran flakes och mjölk. Kan ju va värt att testa om det låter okej för dig.
Kram Bell

Svar: Apelsinjuice klarar inte jag mig utan heller! :) Äter endel flingor och mjölk faktiskt! :) Så det är ngt som funkar bra gör mig också :)
onskanomattbligravid.blogg.se

2013-12-13 @ 14:42:39
URL: http://bellabellam.blogg.se
Postat av: Hannanas

Jag hade inte klarat min graviditet utan smoothies! Man kan lägga i lite vad man vill och de är alltid lika lättdruckna. Brukar ha vanlijyoghurt och frusna bär som bas och sedan kan man lägga till lite vad man vill =) Och man kan ju alltid köpa naturell yoghurt och söta med honung om man inte vill använda smaksatt yoghurt.

Svar: Älskar smoothies! :) Har gjort det någon gång nu under graviditeten men är så frusen av mig så inte blivit ngt nu sista tiden. Men super gott är det! :)
onskanomattbligravid.blogg.se

2013-12-13 @ 15:59:17
URL: http://minbebis.com/blogg/hannanas

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0