Saker börjar lätta och jag vågar mer

Jag har ju absolut inte visat mig på bebisavdelningen när vi är i klädbutiken, jag har ju knappt vågat söka på spjälsäng på jollyroom för jag är rädd för att bli straffad, sak samma med barnvagn, jag har lixom försökt låtsas att det inte finns massa fint! Kan hända ibland att jag sökt ändå men då har jag raderat så ingen ska se att jag vart inne. Jag är sjuk i huvudet jag vet ;)

Men här om dagen var jag på stan i min stad och vet ni vad jag kikade på Newbie kläder till bebis, jag hade 30% och tänkte att finns det ngt neutralt fint ska jag köpa. Det fanns hur mycket fint som helst till kille och tjej men inget neutralt direkt som jag fastna för. Men jag strosade runt och kollade ett framsteg. 

Jag börjar våga tro och hoppas och det känns så himla skönt! Jag pratar även väldigt mycket med magen har jag kommit på ;) Jag börjar våga mer. Min sambo vill nog gärna att jag ska börja våga ännu mer dock ;) Men jag får ta en dag i taget. 

Min kompis som jag nämnt tidigare i bloggen skicka sms igår, hon är gravid! Väldigt tidigt! När vi var mindre ville vi alltid vara det samtidigt, och det kommer vi ju vara nu i några månader. Sambon fråga direkt berätta du? NEJ! Jag känner mig inte alls redo med att berätta att jag är gravid. Jag vill gärna vänta tills efter RUL. Den spärren har inte släppt än ;) 

På onsdag ska jag köpa strumpbyxor till jul och nyår och det får bli från mamma avdelningen. Tror det eller ej men det känns väldigt onödigt och köpa vanliga. Dom kommer typ passa över jul och nyår så då kan jag lika gärna köpa på mamma avdelningen så har jag! :) 
Måste även prova klänningen jag köpt och se om den passa än. Köpte en strl större så den skulle passa så jag hoppas den gör det. 

Detta var ett roligt inlägg att skriva och det känns väldigt skönt nu. Känns som jag gör framsteg. 


Trackback
RSS 2.0