Äntligen inga mer piller på en stund!

Nu har jag ätit klart både proveran och pergotimen vilket känns underbart!
Eftersom jag haft ett litet uppehåll med mediciner och alla hormoner pga graviditet och missfall så har min kropp reagerat strakt den här gången om man säger så. 
 
Mitt humör har vart hemskt eller är fortfarande och vart i tre dagar nu och det är så jävla hemskt. Jag vill inte vara så arg som jag är hela tiden fräser och skriker är typ det ända. Min stackars sambo längtra tills gamla jag är tillbaka igen och det är han inte ensam om. Jag är så trött på mig själv just nu men vet inte hur jag ska komma ur den här skiten?
 
 
Men en sak som jag märker skillnad med om jag jämför med nu och för kanske ett halvår sedan är att nu kan jag erkänna och säga att JA JAG MÅR SKIT! Förr neka jag bara och låt det bara fortsätta i flera dagar/veckor tills jag bröt ihop. 
 
Det som är jobbigast är att jag kan inte säga exakt vad som gör att jag mår så här dåligt.
Om det är missfallen? Misslyckade IVF? Att alla andra blir gravida? Att jag blir frustrerad att det inte går för oss? Att få förstår hur jag mår? Att jag kunde vart höggravid nu? Medicinerna? 
Det är så mycket känslor och tankar ock det känns som det inte är många som verkligen förstår vilket jävla helvete VI går igenom. 
 
Jag vill bli GLAD och POSITIV igen! 

Kommentarer
Postat av: Maria

Skönt att vara hormonfri, det är tufft för både kroppen i huvudet med alla dessa hormoner.
Håller tummarna så hårt för er att det skall gå vägen för er nu, ni har ju kämpat så hårt!

2013-01-31 @ 08:38:27
URL: http://kampfisken.bloggplatsen.se/
Postat av: L

Så här i efterhand har jag kommit på att Pergotime påverkade mig helt enormt. De gjorde mig ledsen och arg om vartannat. Sen jag slutade med dem har jag bara mått bättre och bättre, fram tills igår då vill säga. Men det har ju sin orsak. KÄnner igen den känslan av att vilja bli glad ch positiv, bli sig själv igen helt enkelt. Kram på dig!

2013-01-31 @ 12:21:06
Postat av: attlangta

Jag har precis ätit min första kur provera och har varit precis konstig. Bitter..nedstämd.. irriterad och arg.
Hur funkar pregotime? När kan man få använda det?

2013-02-19 @ 10:24:40
URL: http://attlangta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0